تلفون مدیر شرکت «آمازون» توسط ولی‌عهد عربستان هک شده است

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 75284

روزنامه گاردین در گزارشی از دست داشتن «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در ماجرای هک کردن تلفون همراه «جف بیزوس» بنیان‌گذار شرکت «آمازون» و مالک روزنامه «واشنگتن پست» خبر داد.

این روزنامه به نقل از منابعی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گزارش داد: تلفن همراه جف بزوس در سال ۲۰۱۸ پس از دریافت پیامی در واتس‌آپ که ظاهرا از حساب شخصی ولیعهد عربستان ارسال شده بود، هک شد.

بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل جرم‌یابی قانونی دیجیتال، گمان می‌رود پیام رمز‌نگاری‌شده‌ای که از شماره محمد بن سلمان ارسال شده حاوی فایلی مخرب بوده که به داخل تلفون ثروتمند‌ترین شخص جهان نفوذ پیدا کرده است.

بر اساس این تحلیل «بسیار محتمل» است که عامل نفوذ، یک فایل ویدیویی آلوده باشد که از طرف ولیعهد عربستان برای مالک واشنگتن‌پست ارسال شده است.

به گفته شخصی که در جریان این موضوع قرار دارد، در عرض چند ساعت حجم زیادی از اطلاعات از تلفون بزوس خارج شده است.

براساس گزارش این روزنامه، دلیل خصومت بن سلمان با جف بزوس به پوشش گسترده ماجرای قتل خاشقچی توسط نشریه واشنگتن پست برمی گردد. این نشریه که زیر نظر یکی از هلدینگ های بزوس فعالیت می کند، قبل از مرگ خاشقچی ستونی را در اختیارش قرار داده بود که در آن به نقد از سیاست های حکومت سعودی می پرداخت. گفته شده است بن سلمان قصد داشت با دسترسی به داده های خصوصی بزوس وی و واشنگتن پست را تحت فشار قرار دهد اما ظاهرا در این راه ناکام ماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟