تلاش سفارتخانه‌های خارجی برای تعیین نمایندگان دلخواه در پارلمان آینده!

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 48303

به گزارش خبرگزاری اطلس،  پس از تلاش موسسات خارجی برای اعمال نفوذ در پارلمان افغانستان، شماری از نمایندگان از مداخله سفارتخانه‌های خارجی در روند انتخابات پارلمانی این کشور ابراز نگرانی کردند.

«عبدالستار خواصی» نماینده مردم پروان در پارلمان افغانستان اعلام کرد که شماری از سفارتخانه‌های خارجی تلاش می‌کنند تا با مداخله در روند انتخابات این کشور، نمایندگان دلخواه را در پارلمان آینده این کشور تعیین کنند.

به نقل از تسنیم؛ شبکه تلویزیونی «کابل نیوز» گزارشی از دیدارهای مسئولان یک موسسه خارجی موسوم به «دموکراسی برای افغانستان» با 150 نفر از نامزدان انتخابات پارلمانی این کشور منتشر کرد.

موسسه دموکراسی برای افغانستان از سوی کشورهای غربی حمایت می‌شود و تلاش می‌کند تا به جای چهره‌های جهادی، جوانان طرفدار غرب به پارلمان این کشور راه یابند.

«همایون همایون» معاون اول پارلمان افغانستان اظهارداشت: دولت این کشور در صدد سازماندهی پارلمان این کشور است و فهرستی از نامزدان مورد نظر دولت را به کمیسیون انتخابات افغانستان سپرده است.

«عبدالستار درزابی» نماینده مردم جوزجان در پارلمان افغانستان نیز از کمیسیون شکایات انتخاباتی این کشور خواست که از استفاده امکانات دولتی توسط برخی نامزدان در انتخابات پارلمانی این کشور جلوگیری کند.


نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟