تلاش داعش برای جذب نیرو در کنر

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 13128

یکی از نمایندگان کنر در مشرانوجرگه می گوید که شماری از اعضای گروه داعش، با استقرار در برخی ولسوالی های این ولایت، بخاطر جذب جوانان به این گروه تلاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک طیب عطا این موضوع را امروز در نشست عمومی مشرانو جرگه بیان کرد و گفت ده ها عضو گروه داعش همراه با اعضای خانواده های خود، به این ولایت آمده اند و مصروف سربازگیری هستند.

وی بدون ارایه جزئیات بیشتر در این زمینه، مدعی شد که تاکنون بیش از سه هزار جوان جذب این گروه شده اند.

عطا هشدار داد چنانچه جلو این روند از سوی حکومت افغانستان گرفته نشود، اعضای داعش برای انجام حمله های تخریبی به دیگر ولایات کشور نیز نفوذ خواهند کرد.

این نماینده مشرانو جرگه  ضمن اظهار نگرانی از رفت و آمد اعضای داعش از آن سوی خط دیورند به ولسوالی های کنر گفت که این افراد، در شش ولسوالی کنر که با پاکستان هم سرحد می باشد، فعالیت دارند.

به گفته طیب عطا،  خانواده های داعش بعد از عملیات اخیر نیروهای امنیتی در ولسوالی اچین ننگرهار به این ولایت متواری شده اند و به صورت آزادانه به دو سوی خط دیورند رفت و آمد می کنند.

این نماینده مشرانو جرگه خاطر نشان کرد که  شش ماه قبل داعش تلاش کرده بود در کنر فعالیت کند؛ اما مردم به آنها اجازه ندادند.

وی از مسوولان مربوطه خواست تا با ارتقاى کندک اردوی ملی در این ولایت به لوا، زمینه حضور بیشتر نیروهای امنیتی و مبارزه جدی تر با گروه های دهشت افگن را فراهم سازند.

با وصف این نگرانی ها، وحیدالله کلیمزی، والی کنر گفت که نمی تواند حضور گروه داعش را در این ولایت رد کند. به گفته وی، معلومات به دست آمده نشان می دهد که  این گروه بدون داشتن مرکز مشخص، به شکل انفرادی فعالیت می کند.

به گفته والی، نیروهای امنیتی افغان با تمام توان تلاش می کنند جلو تحرکات این گروه را بگیرند و باشندگان کنر نیز اجازه نخواهند داد این ولایت به مرکز فعالیت داعش تبدیل شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟