تلاش برای حل اختلاف بین عطا محمد نور و حکومت

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37748

مقام های امنیتی می گویند که به زودی اختلاف بین عطا محمد نور و سران حکومت وحدت ملی حل خواهد شد. این اظهارات آقای نور در حالی مطرح می شود که گفته می شود عبدالسلام رحیمی و معصوم استانکزی برای مذاکره با آقای نور به بلخ سفر کرده اند.

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله روز گذشته در برنامه ای در کابل گفت که تنش ها میان عطامحمد نور و حکومت در روزهای نزدیک حل خواهند شد.

آقای برمک گفت که حکومت مرکزی برای رسیدن به یک تفاهم با عطامحمد نور نزدیک شده است: «مشوره ها شده. با استاد عطا در تماس هستیم، در نزدیکی ها حل می شود وضعیت به سوی بحران نخواهد رفت، خاطر تان جمع باشد! تفاهم ها نزدیک شده اند و به نتیجه خواهند رسید در همین روزهای نزدیک.»

منابعی گفته اند که روز گذشته دو تن از نزدیکان اشرف غنی رئیس جمهور، برای مذاکره با عطا محمد نور به بلخ رفته اند تا با مذاکره اختلاف های موجود را حل نماید. سلام رحیمی و معصوم استانکزی از جانب حکومت به بلخ رفته اند تا با آقای نور مذاکره کنند.

در همین حال، عطامحمد نور هرچند می گوید که به وحدت ملی احترام می گذارد، اما هنوز هم هشدار می دهد که حذف شدن از قدرت را نمی پذیرد: «ما آنان را می پذیریم، ما آنان را احترام می کنیم، برادر خود می دانیم، هم وطن خود می دانیم، حتا حق دارد در قدرت هم باشد، اما به آنان این حق را نمی دهیم که ما را از قدرت حذف کنند، ما به وحدت ملی احترام داریم، وحدت ملی واقعی را خواسته ایم و می خواهیم.»

اختلاف ها بین عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت و سران حکومت وحدت به شدت بالا گرفته است، آقای نور در سخنرانی های خویش صراحتا از سران حکومت به خصوص اشرف غنی رئیس جمهور انتقاد می کند.

بیش از سه ماه از برکناری عطا محمد نور از مقام ولایت بلخ می گذرد، اما وی گفته است تا زمانیکه خواست های حزب جمعیت مورد قبول واقع نشود از مقامش کنار نمی رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟