تلاش اسرائیل برای به چالش کشیدن توافق هسته ای ایران

  • انتشار: ۶ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 7566

خبرگزاری اطلس ـ «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا که این روزها تمام تلاش خود را برای قانع کردن کنگره به زیر سؤال بردن توافق هسته ای ایران به خرج می دهد، در مصاحبه با روزنامه «یو. اس. ای. تودی» اظهارات روز گذشته «مایک هاکبی» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نامناسب ارزیابی کرد.

وی در واکنش به اظهارات هاکبی که توافق هسته ای ایران را به هلوکاست تشبیه کرده بود گفت: ما در خصوص یک موضوع بسیار جدی با دولت واشنگتن به شدت مخالف هستیم. اما، این باعث نمی شود که وقتی «اوباما» و تیم مذاکره کننده آمریکایی می گویند توافق ایران به امنیت آمریکا و اسرائیل منجر می شود، به صداقت گفتار آنها شک کنیم. در واقع، اختلاف نظر ما از نحوه قضاوت درباره عملکرد این توافق ناشی می شود.

وی با اشاره به اظهارات هاکبی گفت: این ها کلماتی نیست که من بخواهم استفاده کنم و یا حتی آنها را مناسب ببینم.

لحن درمر در این مصاحبه سنجیده و محتاطانه بود که این امر را می توان نشانه ای از تلاش دولت تل آویو برای کاهش تنش ها با واشنگتن تلقی کرد.

وی گفت: من انگیزه آنهایی را که در پی حصول این توافق هستند زیر سؤال نمی برم و فکر می کنم که باید این بحث را در چارچوبی پیش برد که درخور اتحاد بین واشنگتن – تل آویو باشد.

درمر با اشاره به قول مساعد «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا برای بالا بردن ظرفیت نظامی تل آویو در مقابله با چالش های پس از توافق هسته ای ایران گفت: آنها می خواهند با ما درباره آنچه که در فردای روز توافق اتفاق می افتد وارد مذاکره شوند حال آنکه ما ترجیح می دهیم در حال حاضر از این بحث فاصله گرفته و بر روی ممانعت از حصول این توافق تمرکز کنیم.

درمر در پایان مدعی شد: ما قدردان حمایت هایی که دولت واشنگتن و رئیس جمهور اوباما برای افزایش امنیت رژیم صهیونیستی انجام می دهند هستیم. اما بحث هایی را که مربوط به پس از حصول توافق است به همان زمان موکول می کنیم.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟