تلاش‌ پاکستان برای لغو تحریم‌های ایران

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 81799

وزیر خارجه پاکستان در ادامه رایزنی‌های تلفونی با برخی از همتایان خود در جنوب آسیا و اتحادیه اروپا با محور لغو فوری تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این موضوع را امروز با وزیر امور خارجه اسپانیا مطرح کرد.

به نقل از ایرنا؛ شاه محمود قریشی در تماس تلفونی با همتای اسپانیایی خود، بر موضع صریح اسلام‌آباد برای لغو فوری تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تاکید کرد.

وی همچنین‌ ساعاتی پیش با وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت‌گو کرد و گفت: تحریم‌های اقتصادی مبارزه ایران با کرونا را دشوار کرده است. 

وزارت امور خارجه پاکستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی طی رایزنی با “آرانچا گونزالس لایا” وزیر امور خارجه اسپانیا بر ضرورت لغو فوری تحریم‌های ایران تاکید کرد.

وی افزود: کمک‌های بشردوستانه به ایران باید گسترش یابد تا مقامات این کشور بتوانند جان‌های با ارزش انسانی را از بیماری همه‌گیر کویید-۱۹ نجات دهند.

وزیر امور خارجه پاکستان نسبت به جان باختن صدها نفر در اسپانیا ناشی از بیماری کرونا ابراز تاسف کرد و افزود: غلبه بر کرونا به عنوان چالش جهانی نیازمند همکاری مشترک است.

آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه اسپانیا همکاری نزدیک کشورها را بهترین شیوه غلبه بر کرونا دانست و افزود: موضوع لغو تحریم‌های ایران در جلسه روز گذشته وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟