تلاش‌ ریاست‌جمهوری برای آوردن اصلاحات در وزارت خارجه

  • انتشار: ۱۳ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 70635

سخنگوی ریاست جمهوری در یک نشست مشترک خبری با سخنگوی جدید وزارت خارجه اظهار داشت که اشرف غنی خواستار اصلاحات جدی در وزارت خارجه است.

صدیقی، افزود: رئیس جمهور در دیدار با سرپرست جدید وزارت امور خارجه و معینان این وزارتخانه درباره کارکردها و ماموریت آینده آنها بحث کرده است.

وی ادامه داد: اشرف غنی در دیدار با ادریس زمان تاکید کرده که این وزارتخانه باید در عرصه های اقتصادی بیشتر فعال باشد. همچنین اشرف غنی از سرپرست وزارت امور خارجه خواسته است تا اصلاحات جدی در این وزارتخانه آورده شود.

گران هیواد، سخنگوی جدید وزارت امور خارجه نیز در این نشست خبری اظهار داشت که سرپرست وزارت امور خارجه در بهبود وضعیت این وزارتخانه به صورت جدی تلاش خواهد کرد.

وی افزود: ادریس زمان، سرپرست وزارت خارجه قصد دارد در دو بخش شکل و محتوا در این اداره اصلاحاتی ایجاد کند؛ در بخش اول قرار است نمایندگی های افغانستان در کشورهای خارجی بازسازی شود و در بخش دوم به روی مقرره‌ها و لوایح، همچنین بخش استخدام‌ها در این وزارتخانه توجه بیشتری صورت گیرد.

این درحالی است که پیش از این، رییس جمهور غنی در پی استعفای صلاح الدین ربانی از سمت سرپرستی وزارت خارجه، «ادریس زمان»، معاون سیاسی وزارت خارجه را به عنوان سرپرست این وزارتخانه تعیین کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟