تقدیر خبرگزاری «فارس» از معلمان نمونه افغانستانی

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12751

نشست نقد وبررسی وضعیت آموزشی مدارس مهاجر افغانستانی در ایران همراه با تقدیر از معلمان و دانش آموزان نمونه، روز 12ثور مصادف با روز معلم در ایران، با حضور جمعی از معلمان و دانش آموزان و فعالان فرهنگی و رسانه در خبرگزاری فارس برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اطلس، در ابتدای این نشست Hقای قاسمیان توضیحاتی درخصوص فعالیتهای خبرگزاری فارس در افغانستان پرداخت .

قاسمیان گفت: خبرگزاری فارس بصورت رسمی از سال1391 فعالیتش را در افغانستان شروع کرد از سال 1389فعالیتهایی در افغانستان داشتیم و فعالیتهای مان محدود به خبرهای سیاسی نبوده و نگاهی که به مقوله افغانستان داشتیم یک نگاه فراتر از تحولات سیاسی بوده است.

وی افزود:خبرگزاری فارس اولین رسانه ایرانی بود که سایت رسمی خبری با پوشش افغانستان راه اندازی کردیم و نیتی که داشتیم این بود که کشور افغانستان را برخلاف آنچه رسانه های بزرگ دنیا بجز طالبان و جنگ و خونریزی و خشونت نشان میدهند از بعد فرهنگی ،تمدنی ، تاریخی ،ادبی نشان دهیم و خوشبختانه تا به امروز برای تغییر نگاه ها به افغانستان موفق بوده است .

قاسمیان تصریح کرد:نیت بعدی ما این بود که نگاهها را در داخل ایران و هم در داخل افغانستان به مقوله مهاجرین عوض کنیم .برهمین اساس در طول یکسال و نیم گذشته که سایت افغانستان رسما فعالیتهایش را کلید زد اتفاقات شیرینی رخ داد از جمله در مساله اموزش در یکسال گذشته شاهد مصوبات خوبی بودیم.

قاسمیان هدف از برگزاری این نشست را اینگونه عنوان کرد: اخیرا مصوبه ای را دولت ایران تصویب کرده است درخصوص مدارس افغانستانی که در ایران هست که شامل مدارس خودگردان و مدارس رسمی میشود.

وی افزود : در این نشست میخواهیم در مورد مشکلات مدارس صحبت کنیم و ان شاالله مشکلات رفع شود.

اقای نادر موسوی مدیر مدرسه فرهنگ که از سال1379 فعالیتش را آغاز نموده است و با فراز و نشیب های زیادی در این مسیر مواجه گردیده است، در سخنان خود ضمن تبریک روز معلم اظهار داشت: امیدواریم دانش اموزان بدون دغدغه و باخیال راحت در هر مدرسه ای که دوست دارند ثبت نام کنند و مجبور نباشند که به مدارس خودگردان بروند.

موسوی گفت: خوشحالیم بعد از 16 سال اکثر معلمان مدرسه مان دانش آموزان سالهای اول همین مدرسه هستند.

مرضیه واعظی مدیر مدرسه صاحب الزمان(عج) فعالیتش را از سال 1378آغاز نموده است وی در سخنان خود گفت: تلاش کنیم و راهکاری پیدا کنیم تا با ضوابط قانونی که در امر آموزش وجود دارد مدارس خودگردان را داشته باشیم.

خانم واعظی تاکید کرد: یکی از مسایل مهمی که وجود دارد این است که به هیچ عنوان ازاعضای مهاجر را نمیپذیرند که تدریس کنند.
وی در پایان سخنانش گفت باید به مهاجرین و قشر تحصیل کرده ما بها دهند و مشکل مهاجر را به خود مهاجر واگذار کنند.

سرور رضایی فعال فرهنگی و مدیر موسسات قرآنی مهاجرین نیز از سال1374 فعالیتش را آغاز کرده و با همکاری دوتن از شاگردانش حدود 2000 شاگرد قرآنی در ورامین،قرچک و پاکدشت دارد.

وی افزود : باید تشکل هایی ایجاد شود و مسابقات سرود و قرآنی برگزار گردد.

خانم صبرا قاسمی مدیر مدرسه معرفت از سال 1376 فعالیتش را شروع کرده است وی در ابتدا از خاطرات دوران تدریس گفت .

قاسمی در مورد مشکلات اموزشی مهاجرین گفت: یکی از مشکلات دانش اموزان مشکلات سنی دانش اموزان هست در واقع از سن قانونی تحصیل گذشته اند و بازمانده از تحصیل هستند برای مثال یک بچه 11ساله را نمیتوانیم بگذاریم کلاس اول، از دیگر مشکلات میتوان به هزینه های بالای واکسن ها اشاره نمود.

خانم قاسمی در ادامه گفت: راه حل این مشکلات این است که اداره ی اتباع آیین نامه هایی وضع بکند برای مدارس خودگردان که این مدارس یا باقی بمانند و یا منحل بشوند و اگر میخواهند این مدارس باقی بمانند میتوانند مدرسه ای ویژه ی اتباع افغانستانی ،موسس میتواند ایرانی باشد ولی کادر اجرایی افغانستانی باشد.

در ادامه ی این نشست خانم خاوری مدیر مدرسه جویندگان دانش، خانم شریفی معلم و مدیر در مدارس باقر شهر، زهرا هزاره از مدارس خودگردان کرج، شهربانو حسینی مدیر مدرسه فاطمه الزهرا در کرج نیز به سخنرانی پرداختند و از فعالیت هایشان گفتند .

اقای قاسمیان در پایان سخنرانی های معلمین و شنیدن مشکلاتشان به آنها قول داد تا مباحث را پیگیری کند و طی یک هفته اینده خبرهای خوشی به آنان بدهد.
در پایان این مراسم خبرگزاری فارس از یک معلم ، یک مربی، یک دانش آموز و یک همکار تقدیر کرد.

بعنوان معلم از اقای نادر موسوی پدر معنوی مدارس خودگردان، اقای سرور رضایی بعنوان مربی،خانم صبرا قاسمی بعنوان همکار و اقای محمد نوید خالق یار بعنوان دانش اموز که در مسابقات رباتیک دانشگاه امیر کبیر کسب رتبه نمود تقدیر بعمل آمد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟