تفکر طالب و داعش از آبشخور واحدی تغذیه می‌کند

  • انتشار: ۳ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 96063

سخن‌گوی طالبان حمله به آموزش‌گاه کوثر را بی‌ربط به این گروه خوانده است. از او پرسیدنی است که فرض کنیم فاجعه‌ی کوثر دانش کار شما نباشد، در غور و ننگرهار اما عابران بی‌گناه را مگر نکشتید؟ چه فرقی است بین خون کودکان برچی و اطفال و زنان فیروزکوه؟

تفکر طالب و داعش از آبشخور واحدی تغذیه می‌کند. قرائتی بی‌رحمانه و تروریست‌پرور از شریعت ماشین کشتار هر دو گروه را فعال کرده‌است. دامن‌جمع‌کردن از قتل‌گاه کوثر چیزی از مسئولیت طالبان در افکار عمومی نمی‌کاهد. تخریب تاسیسات عام‌المنفعه‌ و کشتن افراد غیرنظامی و نظامی دلالتی جز مزدوری برای بیگانه‌ها ندارد. داعش و طالب هر دو خون این خاک را می‌مکند و هر دو دشمن دانش و دانایی‌اند.

تشدید خشونت‌ها نشان می‌دهد که طالبان فقط به صلحی از نوع پذیرش ذلت‌بار انسداد سیاسی و تمکین بی‌‌چون‌و‌چرا به ایدئولوژی‌ خودشان راضی می‌شوند؛ امری که انقطاع و گسست سیاسی تاریخی را یک بار دیگر بازخواهد گرداند و چرخه فجایع قومی را بیش از پیش فعال خواهد کرد. ‌

ما اکنون بر سر دوراهی سرنوشت‌سازی قرار گرفته‌ایم؛ مقابله با اژدهای هفت‌سرِ آتش‌نفسِ هستی‌سوزِ طالبانیزم و داعشیزم تنها با اجماع ملی ممکن به نظر می‌رسد، که مقاومت هیئت دولت در قطر در برابر زیاده‌طلبی‌های طالبان یک جلوه از آن است. راه ما صعب و درشت‌ناک و طاقت‌فرسا است ولی گزیر دیگری نداریم. درهرحال برای استقبال از شرایط بدتر باید آماده بود.

هادی رحیمی زاده

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟