تفاوت پرچم از قندهار تا بامیان

  • انتشار: ۹ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 67628

دیروز، روز پرچم بود، به دو تصویر بالا از بامیان و قندهار دقت کنید، در قندهار افراد با بالاکردن پرچم به مدت دو دقیقه، یک بوجی آرد، یک بوجی برنج و یک پیپ روغن را تصاحب کردند، اما در بامیان، مردم از جیب خود برای برافراشتن پرچم هزینه نمودند.

ما همیشه برای استقلال کشور و برای به اهتزاز درآوردن پرچم این کشور، هزینه کرده‌ایم و خون داده‌ایم، اما هیچگاه سودی از آن برای ما حاصل نشده است. بلکه بدترین تبعیض‌ها، ظلم‌ها و حتی قتل‌عام‌ها و کشتارها را زیر این پرچم تجربه کرده‌ایم.

اکنون، بسیاری از مردم جنوبی و مشرقی، اصلا از انتخابات خبر ندارند و حتی نمی‌دانند که چه کسانی خود را کاندیدا کرده‌اند؛ زیرا چه در انتخابات شرکت کنند یا نه و هرکسی که برنده شود، برای آن‌ها فرقی ندارد، چون آن‌ها همیشه از بالاترین امتیاز و سهم برخوردار بوده و هستند.

این مردم هزاره است که به‌خاطر انتخابات، به سر و کله‌ی همدیگر می‌زنند، به یکدیگر دشنام می‌دهند، حرمت یکدیگر را می‌شکنند، همدیگر را بی‌آب می‌کنند؛ اما فردای انتخابات مانند کلوخ استنجا و شلته‌بخاری دور انداخته می‌شوند.

نوت: بیایید به اندازه سهم و وزن خود در تیم‌ها، کمپاین کنیم نه بیشتر و حرمت یکدیگر را به‌خاطر به قدرت‌رساندن دیگران که بعد از کسب قدرت، بدترین ظلم‌ها را بر همه ما انجام می‌دهند، نشکنیم.

نسیم جعفری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟