تعطیلات 45 روزه سنا آغاز شد!

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 7400

با برگزاری آخرین جلسه اجلاس اول سال پنجم دوره شانزدهم تقنینی مجلس سنا امروز سه شنبه (۳۰ سرطان) تعطیلات ۴۵ روزه تابستانی مجلس بزرگان شورای ملی آغاز شد.

به گزارش خبگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب، اجلاس اول از زمان شروع به کار در ۱۶ حوت سال ۹۳ تا پایان دوره کاری در مدت ۴ و نیم ماه ۳۶ جلسه عمومی را برگزار و در زمینه‌های قانونگذاری، نمایندگی و انعکاس خواست‌های مردم فعالیت و نظارت داشته است.

«غلام محی الدین منصف»، رئیس امور تقنین و تنظیم جلسات، در جلسه امروز مشرانو جرگه (سنا) گفت مجلس بزرگان تاکنون قوانین نشانه‌های محل تولید، مراسم عروسی، اداره امور مالیاتی و مسافرت و اقامت اتباع خارجی در کشور را تصویب کرده است.

آقای منصف اظهار کرد فرامین ریاست جمهوری در مورد ایجاد دفتر ریاست اجرائیه و دارالانشای شورای وزیران و قانون تنظیم سرپرستی وزارت خانه‌ها و اداره‌های دولتی نیز توسط این شورا تصویب شده است.

به گفته وی تصویب طرح قانون حفاظت از نباتات، تعدیل ماده ۲ قانون صحت و تصویب فرمان ریاست جمهوری در مورد قانون جلوگیری از تمویل تروریسم از دیگر برنامه‌های کاری مشرانو جرکه بوده است.

رد طرح اعضای ولسی جرگه در مورد تعدیل فقره دوم ماده بیستم قانون کنترل تنباکو و دخانیات و تصویب متن اصلی قانون نیز از دیگر کارهای مشرانو جرگه بوده است.

مجلس بزرگان در مورد معاهدات و میثاق‌های بین‌المللی، کنوانسیون ممنوعیت استفاده از سلاح‌های متعارف و موافقتنامه همکاری استراتیژیک بین افغانستان و ترکیه را نیز تصدیق کرده است.

گفتنی است مجلس بزرگان شورای ملی در طی چهار و نیم ماه اول، ۱۹ مقام دولتی را جهت استماع و استجواب به جلسات عمومی فراخوانده است.

براساس قانون، مجلسین شورای ملی بعد از ۴٫۵ ماه کار برای بار اول در فصل تابستان و برای بار دوم در فصل زمستان به مدت ۴۵ روز به رخصتی می‌روند.

قابل ذکر است که مجلس نمایندگان نیز فردا آخرین جلسه خود را دایر می‌کند و ممکن است این مجلس نیز به رخصتی تابستانی برود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟