تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان کاهش نمی یابد

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 3368
اشرف غنی و اوباما

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا به جای کاهش شمار نیروهایش در افغانستان، نه هزار و ۸۰۰ نیروی نظامی فعلی خود در این کشور را تا پایان سال ۲۰۱۵ حفظ می‌کند.

بر اساس این بیانیه، توافق بر سر این مسئله در جریان دیدار روز سه شنبه اشرف غنی و باراک اوباما، همتای آمریکایی وی صورت گرفت.

بیانیه کاخ سفید می‌افزاید: به دنبال درخواست رئیس جمهور افغانستان در زمینه کند شدن روند خروج نیروهای آمریکایی، واشنگتن وضعیت فعلی استقرار ۹۸۰۰ نیروی نظامی خود را تا پایان سال در این کشور حفظ می‌کند.

درخواست اشرف غنی به دلیل نگرانی از اوضاع امنیتی افغانستان و ناتوانی احتمالی نیروهای افغان در مقابله با حملات فصل بهار شورشیان طالبان است.

در این بیانیه آمده است: «برنامه ویژه سال ۲۰۱۶ برای تعیین شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان در اواخر سال ۲۰۱۵ اعلام خواهد شد».

قرار بود که شمار نیروهای آمریکایی طی سال ۲۰۱۵ به پنج هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یابد.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در این زمینه گفت: افغانستان کشوری خطرناک باقی مانده و مهم است که همکاری امنیتی میان دو کشور ادامه پیدا کند.

وی که در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای افغان خود سخن می‌گفت اظهار داشت که روی کار آمدن دولت جدید در افغانستان فصل جدیدی در روابط میان دو کشور می‌گشاید.

این نخستین دیدار باراک اوباما با رئیس جمهور جدید افغانستان بود که شش ماه پیش به این سمت انتخاب شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟