تعدادی از مهاجران غیرقانونی در استرالیا به آمریکا انتقال داده می شود

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 30815

مقامات استرالیایی اعلام کردند که تعدادی از مهاجران غیرقانونی که در بازداشتگاه های مانوس و نائورو نگهداری می شوند را تا چند هفته آینده به آمریکا منتقل خواهند کرد. در مورد ملیت دقیق این افراد هنوز اطلاعی در دست نیست.

منابع استرالیایی اعلام کردند نخستین گروه از مهاجران غیرقانونی که در بازداشتگاه های استرالیا در جزیره مانوس پاپواگینه نو و نائورو نگهداری می شوند، به آمریکا منتقل خواهند شد.

مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که یک گروه 50 نفره از زنان و مردان مهاجر غیرقانونی که در دو بازداشتگاه این کشور در جزایر دور افتاده اقیانوس آرام مستقر هستند در چند هفته آینده به آمریکا منتقل می شوند.

این نخستین اظهارات رسمی یکی از مسئولان ارشد استرالیا درمورد زمان بندی جابه جایی یک هزار و 250 مهاجرغیرقانونی و پناهجو به آمریکاست که اکنون در دو بازداشتگاه در کشور نائورو و جزیره ‘مانوس’ پاپوا گینه نو نگهداری می شوند.

تفاهم نامه تبادل مهاجران غیرقانونی میان استرالیا و آمریکا به امضای نخست وزیر استرالیا و ‘باراک اوباما’ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال 2016 رسید که دولت ترامپ ابتدا در مورد اجرای آن شرایطی گذاشت.

براساس تفاهم نامه اخیر استرالیا با دولت ترامپ قرار است سیدنی امکان اقامت تعدادی از پناهندگان آمریکای مرکزی را در قبال جابه جایی یک هزار و 250 مهاجرغیرقانونی به آمریکا دراین کشور فراهم کند.

براساس گزارش رسانه های محلی استرالیا، ترنبول امروز گفت که 25 نفر از مهاجران غیرقانونی از دو بازداشتگاه مانوس و نائورو به آمریکا می روند .

طبق گزارش اخیر بانک اطلاعاتی مرزهای استرالیا طی دوره اول جنوری 2000 تا پایان آگوست 2017 ، یک هزار و 995 مهاجر غیرقانونی هنگام عبور از مرزهای این کشور جان باختند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟