تعدادی از فعالان مدنی ولایت دایکندی، والی این ولایت را به فساد متهم می کنند

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22397

شماری از شهروندان و فعالان مدنی ولایت دایکندی با برگزاری نشست اعتراضی در کابل، از افزایش تهدید، سرکوب، انحصارگرایی، اختلاس و نابسامانی در این ولایت شکایت کرده و معصومه مرادی والی این ولایت را به حمایت از این ناهنجاری ها متهم کردند.

فعالان مدنی دایکندی معصومه مرادی والی این ولایت را اجراکننده‌ی برنامه های یک حزب سیاسی دانسته و می گویند که خانم مرادی هیچگونه نمایندگی از حکومت مرکزی نمی کند.

این فعالان مدنی می گویند که هیچ پروژه و دستوری بدون تایید خلیل پیلوت، شوهر والی دایکندی عملی نشده و معصومه مرادی از همه تقرری ها به شمول استخدام خانم ها بحیث معلم رشوه های هنگفت دریافت می کند.

سخی سعادت از فعالان مدنی دایکندی، خلیل پیلوت شوهر والی دایکندی را به غصب  و دستبرد در شهرک جدید نیلی متهم کرده می گوید که پیلوت برای منافع شخصی اش مسوولان ادارات محلی دایکندی را تهدید و سرکوب می کند.

فعالان مدنی با ارایه اسناد بانکی از واریز شدن ۴۰۰هزار افغانی به حساب بانکی معصومه مرادی می گوید که هر روز همین مقدار پول به حساب بانکی خانم مرادی ریخته می شود.

به گفته این فعالان مدنی معصومه مرادی از زمان تقرری اش تا شش ماه قبل، حدود ۱۰ میلیون افغانی اختلاس کرده و از مستوفیت دایکندی نیز همواره پول های هنگفتی مطالبه می کند.

معصومه مرادی توسط محمد محقق به مقام ولایت دایکندی گماشته شده و از نخستین روزهای کارش بحیث والی آن ولایت، متهم به تطبیق پلان های حزبی بوده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟