تعدادی از شخصیت های سیاسی در ترکیه از ایجاد یک ائتلاف بزرگ خبر دادند

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 40850

تعدادی از چهره های سرشناس سیاسی از جمله عطا محمد نور، ظاهر قدیر، همایون همایون، احمد ضیا مسعود، لالی حمیدزی و تعدادی دیگر از چهره های سیاسی شب گذشته در محل اقامت جنرال دوستم در ترکیه تشکیل جلسه دادند و از ایجاد یک ائتلاف بزرگ ملی خبر دادند.

شب گذشته تعدادی از چهره های سیاسی در ترکیه در یک نشست که در آن نمایندگانی از حزب های جنبش، جمعیت، وحدت مردم و نمایندگانی از قندهار و ننگرهار در مجلس گردهم آمدند تا در مورد ایجاد یک ائتلاف بزرگ توافق کنند.

بشیر احمد ته ینج یکی از سخنگویان حزب جنبش در صفحه فیسبوک خود نوشته است “ائتلاف بزرگ ملي با ساير جريان ها و شخصيت هاي تأثير گذار ملي براي پيوستنشان به اين ائتلاف در حال چانه زني و مذاكره است .در آينده نزديك جريان هاي ديگر، شخصيتهاي قابل رأي و نفوذ و ده ها تن از اعضاي پارلمان شامل اين جريان بزرگ سياسي خواهند شد.”

این در حالیست که تعدادی از شخصیت های سیاسی مخالف اشرف غنی حدود یک سال قبل، ائتلافی را با نام ائتلاف نجات مردم افغانستان ایجاد کرده بودند.

این شورای ائتلافی، در اوایل سال گذشته خورشیدی، از سوی جنرال دوستم، رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان، محمد محقق، رهبر حزب اسلامی وحدت مردم افغانستان و صلاح‌الدین ربانی رئیس حزب جمعیت، به شکل اپوزسیون حکومت ایجاد شد.

در آن زمان در بیانیه ایجاد ائتلاف گفته شده بود “از سوی این ائتلاف، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به “قانون‌شکنی، اقدامات فراقانونی و اعمال سلیقه‌های شخصی” متهم شده و از رئیس جمهوری خواسته شده تا “اقدامات فراقانونی را متوقف کرده، به قانون اساسی افغانستان و صلاحیت‌های قانونی وزرا و رئیسان نهادهای مستقل” احترام بگذارد.”

این ائتلاف در حالی تشکیل می شود که گفته می شود انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برگزار خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟