تظاهرات مسلمانان جهان علیه اهانت به پیامبر (ص)

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131107

جمعه، ده‌ها هزار مسلمان در کشورهای مختلف جهان در واکنش به اهانت یکی از مقامات هند به پیامبر اسلام (ص) دست به تظاهرات زدند و این اقدام موهن را محکوم کردند.

به نقل از عربی ۲۱، در هند، تظاهرکنندگان مسلمان در چندین شهر، از جمله دهلی نو، پایتخت این کشور، با برگزاری تظاهراتی گسترده موضع تهاجمی دولت کشورشان به دین اسلام را محکوم کردند، در حالی که پلیس هند از ترس بروز خشونت و درگیری سعی در جلوگیری از آنها داشت.

هزاران پاکستانی نیز در چندین شهر از جمله اسلام آباد و کراچی تظاهرات کردند و اظهارات ضد اسلامی مقامات هند را محکوم کردند.

فلسطینیان در مسجد الاقصی علیه توهین به اسلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله با برگزاری تظاهراتی مخالفت خود را با گفته‌های توهین آمیز یکی از مقامات دولت هند اعلام کردند.

در ترکیه نیز پنجشنبه، گروهی از علمای مسلمان عرب و ترک در اعتراض به این اهانت در مقابل کنسولگری هند در استانبول تحصن کردند.

همچنین معترضان در داکا، پایتخت بنگلادش و چندین شهر این کشور در حمایت از پیامبر اسلام و در پاسخ به فراخوان‌ها برای تظاهرات علیه اهانت به رسول خدا دست به تجمع و اعتراض زدند.

اظهارات نوپور شارما، سخنگوی حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا درباره حضرت محمد (ص)، خشم گسترده‌ای را در جهان عرب و اسلام برانگیخت.

به دنبال این واکنش‌ها، حزب مودی که اغلب متهم به هدف قرار دادن اقلیت مسلمان است که حدود ۱۴ درصد از جمعیت هند را تشکیل می‌دهند، اعلام کرد که “به همه ادیان احترام می‌گذارد”.

مقامات هندی اعلام کردند که با توجه به اینکه توئیت‌ها و اظهارات توهین آمیز به هیچ وجه منعکس کننده دیدگاه دولت نیست، از ارائه عذرخواهی رسمی برای اظهارات توهین آمیز به پیامبر اسلام و مسلمانان خودداری کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟