تظاهرات در غزنی و بلخ در حمایت از پروژه انتقال برق از بامیان

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12905

هزاران نفر در ولایت های بلخ و غزنی، در حمایت از پروژه انتقال برق 500 کیلو ولت ترکمنستان از مسیر بامیان – میدان وردک تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند.

امروز(یکشنبه)  در ادامه اعتراض‌ها به فیصله حکومت مبنی بر انتقال برق از مسیر سالنگ، هزاران نفر در شهرهای غزنی و بلخ خواستار لغو تصمیم کابینه و انتقال خط برق ۵۰۰ کیلو ولت ترکمستان از مسیر بامیان شدند.

اعتراض کنندگان با حمل شعارهای “حق خواستن دشمنی با اقوام دیگر نیست” و” تبعیض بس است” خواستار انتقال خط برق از مسیر بامیان شدند.

این اعتراض‌ها پس از فیصله کابینه در مورد انتقال خط برق ۵۰۰ کیلو ولت ترکمنستان از مسیر سالنگ به وجود آمده است و اعتراض کنندگان انتقاد دارند که بر بنیاد ارزیابی توسط شرکت آلمانی فیشنر، مسیر بامیان از نظر معیارهای تخنیکی و ایمنی و تاثیرگذاری در توسعه افغانستان نظر به سالنگ امتیاز دارد و این شرکت این مسیر را برای انتقال این خط برق، به حکومت افغانستان پیشنهاد کرده است.

تاکنون اعتراض‌های گسترده در ولایت غور، دایکندی و در انگلستان از سوی معترضان برگزار شده است.

در حاشیه کنفرانس لندن به هنگام سخنرانی غنی در بنیاد روسی ، صدها تن در اعتراض به تصمیم حکومت تظاهرات کردند و چند نماینده معترضان، هنگام سخنرانی اشرف غنی در کنفرانس ضد فساد در لندن  از او انتقاد تند کردند.

قرار است فردا(دوشنبه) تظاهرات گسترده‌ ای در کابل به همین منظور برگزار شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟