تظاهرات ضد آمریکایی در اسلام آباد

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 26023

خیابان های پایتخت پاکستان، عصر روز گذشته (یکشنبه) بار دیگر به صحنه تظاهرات ضدآمریکایی تبدیل شد و مردم پاکستان بار دیگر خشم و نفرت خود را از سیاست های توطئه گرانه آمریکا علیه کشورشان فریاد زدند.

مردم پاکستان عصر روز یکشنبه با حضور گسترده در تظاهرات ضدآمریکایی در خیابان های اسلام آباد، بار دیگر خشم و انزجار خود را نسبت به دولتمردان آمریکا و سیاست های آنان در قبال منطقه به نمایش گذاشتند.

این تظاهرات همزمان با سالروز کشته رهبر جوان یکی از گروه های کشمیر تحت کنترل هند به دست نیروهای هندی برگزار شد و تظاهر کنندگان پاکستان ضمن اعلام اعتراض خود به خشونت هایی که علیه مردم کشمیر صورت می گیرد، مراتب اعتراض شدید خود را نیز نسبت به اقدام اخیر آمریکا در قراردادن نام یکی از رهبران کشمیری در فهرست تروریست های جهان، ابراز داشتند.

علاوه بر جمع زیادی از اقشار مختلف مردم، تعداد قابل توجهی از شخصیت های سیاسی، علما، رهبران احزاب و اعضای ارشد احزاب مختلف سیاسی پاکستان نیز در این تظاهرات حضور یافتند.

مردم پاکستان معتقدند آمریکا به رغم شعارهای صلح جویانه و مبارزه با تروریسم، از عوامل اصلی ترویج خشونت و تروریسم در این کشور جنوب آسیا است.

تظاهر کنندگان همچنین با حمل پلاکاردهایی با مضمون اعلام همبستگی با مردم کشمیر، از وعده های بیهوده کاخ سفید برای کمک به حل عادلانه مسئله کشمیر میان هند و پاکستان و پایان دادن به خشونت ها علیه مردم کشمیر، به شدت انتقاد کردند.

اگرچه مردم پایتخت پاکستان قصد داشتند این تظاهرات را در مقابل سفارت آمریکا برگزار کنند، اما قرار گرفتن این سفارتخانه در محدود منطقه دیپلوماتیک اسلام آباد که مردم عادی اجازه ورود به آن را ندارند، مانع از تحقق این خواسته آنان شد و این تظاهرات در نزدیک ترین نقطه ممکن به سفارتخانه آمریکا برگزار شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟