تظاهرات حامیان حزب «متحده قومی» پاکستان مقابل کاخ سفید + تصاویر

  • انتشار: ۵ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 7534

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، حامیان حزب متحده قومی پاکستان به رهبری «الطاف حسین» مقیم انگلیس، در مورد خشونت دولت و نیروهای کماندوی پاکستان علیه اعضای این حزب در کراچی تظاهراتی در مقابل کاخ سفید در واشنگتن برگزار کردند.

حامیان حزب متحده قومی خواستار کمک باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به این حزب شدند.

139405051000321557621110

حامیان حزب متحده قومی پاکستان در واشنگتن اعلام کردند که دولت این کشور به خاطر حمایت مردم کراچی از این حزب هدف گرفته‌اند.

آنها همچنان از قانونگذاران آمریکا خواستند تا این مسأله را در کنگره مطرح و علیه مقامات پاکستانی اقدام قانونی کنند.

1394050510023290157621210

مقامات نظامی پاکستان چندی پیش برای نخستین بار حزب متحده قومی را به دریافت کمک مالی سازمان اطلاعات هند (راو) برای عملیات تروریستی در پاکستان از جمله کراچی بزرگترین شهر این کشور متهم کرد که تاکنون ادامه دارد.

نیروهای کماندوی پاکستان همزمان در پی این اتهامات، چندی قبل با حمله به دفتر مرکزی حزب متحده قومی در شهر کراچی، علاوه بر کشف سلاح و میلیون‌ها دلار، بیش از صد نفر را بازداشت کردند که برخی از آن‌ها در قتل و جرائم مختلف در این شهر دست داشتند.

عملیات نظامی علیه حزب متحده قومی پاکستان به مرور زمان در حالی تشدید شد که بر اساس گزارش اخیر «بی‌بی‌سی»، دو عضو ارشد این حزب مقیم انگلیس در سال ۲۰۱۲ میلادی به مقامات پلیس این کشور اعتراف کردند که این حزب برای عملیات تروریستی در پاکستان از دولت هند کمک مالی دریافت کرده‌اند.

پس از چند روز از انتشار گزارش این رسانه انگلیسی، افشاگری اعضای ارشد حزب متحده قومی پاکستان مبنی بر دریافت کمک مالی از سازمان اطلاعات هند نیز در رسانه‌های داخلی پاکستان منتشر شد.

با این حال، دستگیری حامیان حزب متحده قومی پاکستان در شهر کراچی توسط نیروی کماندوی این کشور تاکنون ادامه دارد.

از سوی دیگر، دولت هند و رهبر حزب متحده قومی پاکستان ادعای این شبکه خبری انگلیس را رد کرده‌اند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟