تصویب طرح تسریع صدور ویزا برای ترجمان‌های افغان در مجلس نمایندگان امریکا

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 115872

مجلس نمایندگان امریکا طرحی را برای تسریع صدور ویزای مهاجرت شهروندان افغانستان که برای نیروهای امریکایی کار کرده‌اند را تصویب کرده است.

این طرح روز سه‌شنبه، ۸ سرطان با اکثریت آرا از سوی مجلس نمایندگان امریکا تصویب شد و بر اساس این طرح، متقاضیان واجد شرایط برای ویزای مهاجرت از انجام معاینات صحی معاف شده‌‌اند.

جیسون کِرو؛ عضو مجلس نمایندگان امریکا که زمانی در افغانستان به عنوان نظامی خدمت کرده در توییتی نوشته است: «این لایحه جان عده ای را نجات می دهد، اما کار ما تمام نشده است. ما باید این کار را به پایان برسانیم و شرکای‌مان را که در خطر هستند خارج کنیم.»

قرار است این طرح مجلس نمایندگان امریکا پیش از آنکه به امضای رئیس جمهور برسد باید در سنا هم تصویب شود.

سنای امریکا هم در حال بررسی طرحی فراجناحی برای تسهیل شرایط صدور ویزا از دو سال خدمت به یک سال خدمت است. این طرح همچنین برنامه صدور ویزای مهاجرت را به همسران و فرزندان مترجمان افغان که کشته شده اند تعمیم می دهد.

پیش از این هم اعضای مجلس نمایندگان و سنای امریکا از عملکرد کند حکومت بایدن در زمینه انتقال کارمندان افغان که برای نیروهای امریکایی کار کردند، انتقاد کرده بودند.

دولت امریکا گفته است که قصد دارد هزاران نفر از شهروندان افغانستان را که با نیروهای خارجی کار کردند را پیش از خروج نیروهایش تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان بیرون آورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟