تصمیم مقام های ارشد ولایت بغلان بر خروج از دو پایگاه نظامی بزرگ در ولسوالی بغلان مرکزی

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 16612

گزارش ها می رساند با وجود مخالفت های شورای ولایتی بغلان، شورای نظامی این ولایت فیصله کرده است تا نیروی های ارتش ملی از دو پایگاه بزرگ نظامی در ولسوالی بغلان مرکزی خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از طلوع نیوز، بر بنیاد این اسناد والی بغلان، فرمانده پولیس، رییس امنیت ملی و فرمانده ارتش در بغلان در فیصله‌نامه‌ای این سند را امضاء کرده‌اند.

بر بنیاد این سندها، هدف‌از این کار مؤثرنبودن این پایگاه‌ها در تأمین امنیت این مناطق است.

پاسوال نورحبیب گلبهاری، فرمانده پولیس بغلان می‌گوید هنگامی که این سند را امضاء کرد، از اهمیت پایگاه‌های ارتش در بغلان مرکزی آگاهی نداشت.

آقای گلبهاری می‌گوید: «در قسمت پایگاه‌هایی که در جلسۀ امنیتی پیش‌کش کردند؛ چون ما در منطقه نابلد بودیم، آن را امضاء کردیم، حالی که ساحه و منطقه را دیدیم در این قسمت مخالف هستم.»

اما شورای ولایتی بغلان هشدار می‌دهد که این کار به معنای سپردن بیش‌از ۱۳ روستا و دو پایگاه بدون جنگ به طالبان است.

مولوی عبدالولی راجی، عضو شورای ولایتی بغلان، می‌گوید: «متأسفانه امروز قرار معلوم منظوری این خواست شورای نظامی آمده‌است و اگر در این باره بازنگری نشود، باعث سقوط اکثر مناطق خواهد شد. ما نگران این نیستیم که این نظام نیم‌بند و مسخره سقوط می‌کند.»

محمدظریف ظریف، عضو شورای ولایتی بغلان، می‌گوید: «اگر پایگاه منگل‌ها و علاءالدین به دست طالبان قرار گیرد، ۱۴- ۱۳ قریه به دست طالبان قرار می‌گیرد و امکان دارد که ولسوالی بغلان مرکزی نیز به دست طالبان سقوط کند.»

در همین حال، شماری از باشنده‌گان بغلان می‌گویند که این تصمیم به معنی سقوط ولسوالی بغلان مرکزی و حتا ولایت بغلان به دست طالبان است.

این در حالی‌است که سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای را که از سوی گلاب منگل، وزیر پیشین اقوام و قبایل، امضاء شد، تا دند غوری به طالبان واگذار شود و طالبان هنوزهم در این منطقه حضور گسترده دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟