عطا محمد نور خبر داد؛

تشکیل شورای مقاومت ملی افغانستان برای مقابله با طالبان

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 122948

عطا محمد نور رهبر شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی با انتشار بیانیه ای از ایجاد شورای مقاومت ملی افغانستان با تفاهم جمعی از شخصیت های سیاسی مخالف طالبان خبرداد .

در اعلامیه آمده است که این شورا با هدف انسجام فعالیت های سیاسی و در صورت لزوم اقدامات نظامی مخالفان حکومت طالبان برای بیرون رفت افغانستان از وضعیت کنونی تشکیل شده است .

والی پیشین بلخ در این اعلامیه برپایبندی مخالفان سیاسی گروه طالبان بر ادامه مذاکرات به منظور دست یافتن به یک راه حل منطقی و همه جانبه برای حل مشکلات کشورش تاکید کرده است .

نور به طالبان هشدار داد درصورت امتناع این گروه از ادامه گفتگو ها و اصرار بر رفتار های تک قومی و تک جناحی در افغانستان شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان به اقدامات نظامی گسترده علیه حکومت طالبان دست خواهد زد .

اعلامیه شورای مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان همچنان خواست جامعه جهانی برای ایجاد حکومت همه شمول و مورد تایید مردم افغانستان و جناحهای سیاسی و قومی مختلف در این کشور را یک امر عقلانی و درراستای تامین شدن منافع ملی افغانستان بسیار ارزنده و قابل تقدیر دانسته است .

قبل از این از سوی برخی رسانه ها گفته شده بود عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی- اسلامی ، عطامحمد نور، رهبر شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی، محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، عبدالرب رسول سیاف، رهبر حزب دعوت اسلامی و یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری از اعضای اصلی این اتحاد سیاسی‌ هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟