تشکیل «حکومت مشارکت ملی»، طرح جدید شورای نامزدان ریاست جمهوری

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 71628
کاندیدان انتخابات

برخی منابع خبری گزارش میدهند که شورای نامزدان ریاست جمهوری روی طرحی برای تشکیل «حکومت مشارکت ملی» کار می کند.

خبرگزاری افق اعلام کرد به اسناد محرمانه‌ای دست یافته که نشان می‌دهد شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری روی طرحی برای تشکیل «حکومت مشارکت ملی» کار می کند.

در پیشنویس این طرح، روند صلح و انتخابات ریاست جمهوری «ناکام» خوانده شده و علت آن نیز «کمبود یک دولت کارآمد و زعامت ملی پاسخگو» عنوان شده‌است. در ادامه این طرح آمده‌است که این دلیل باعث شده که روند صلح به یک کابوس مبدل شود و نیز بحران انتخاباتی به‌جای مهار، تشدید شود.

بر بنیاد طرح ابتدایی شورای نامزدان ریاست جمهوری، «حکومت مشارکت ملی بر اساس روحیه انتخابات‌محور، فراگیر و با مشارکت عادلانه و متوازن همه اقوام، اقشار و طرف‌ها» تشکیل خواهد شد.

در این طرح آمده‌است که منطق تشکیل چنین حکومتی، بر پایه اصل ضرورت «دموکراسی تفاهمی» به‌جای «دموکراسی اکثریتی ناکام» دو دهه اخیر در کشور استوار است. این شورا دموکراسی اکثریتی را مسبب اصلی انحصار قدرت، تبعیض و استبداد خوانده‌ که کشور را به‌سقوط نزدیک‌تر کرده‌است.

در طرح تشکیل حکومت «مشارکت ملی» پنج مورد اولویت‌بندی شده‌است: تشکیل حکومت مشارکت ملی بر اساس شایستگی، تحصیلات، جغرافیا و اقوام کشور با رعایت ماده ۷۲ قانون اساسی، اولویت نخست این حکومت عنوان شده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟