ترکیه یک پایگاه روسیه و ۶ روستا در شرق سوریه را گلوله باران کرد

  • انتشار: ۲۹ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 129701

در جریان این گلوله باران یک تن از اعضای نیروهای گارد خابور زیر مجموعه نیروهای دمکراتیک سوریه(قسد) کشته شده اند.

به گفته فعالان سوری، ارتش ترکیه که در منطقه موسوم به عملیات چشمه صلح در حومه راس العین مستقر است چندین روستا در شمال غرب حسکه را با راکت و اتش سنگین توپخانه بمباران کردند.

شاهدان محلی می‌گویند، با گسترش یافتن دامنه این حملات، برخی مناطق در نزدیکی پایگاه نظامی روسیه واقع در روستای المباقر و روستای تل شنان و الدرداره در حومه تل تمر را همزمان با پرواز پهمادهای ترکیه‌ای در آسمان این منطقه هدف قرار دادند.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه و الحسکه در شنال این کشور، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی، ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترک وی، در سوچی روسیه در تاریخ ۳۰ مهر به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟