ترکیه: یونان با پناهجویان مانند دشمن رفتار می‌کند

  • انتشار: ۲۵ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 81325

«حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با انتقاد از رفتار یونان در برابر پناهجویان، آن را شرم‌آور توصیف کرد.

 به نقل از پایگاه انترنتی تی آر تی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با بیان اینکه یونان با پناهجویان مانند دشمن رفتار می‌کند و علیه آنان بدون توجه به اینکه زنان و کودکان نیز در میانشان هستند از گاز اشک آور، سموم کشاورزی استفاده و به سوی پناهجویان تیراندازی می‌کند، افزود: یونانی‌ها پول و وسایل پناهجویان را از آنان گرفته سپس آن‌ها را به ترکیه باز می‌گردانند. این رفتار یادآور رفتار‌های نازی‌های آلمان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه رفتار‌های نیرو‌های یونانی با پناهجویان را شرم آور توصیف کرد و افزود: یونان با این اقدامات نه تنها از مرز‌های اتحادیه اروپا محافظت نمی‌کند بلکه همه اصول و ارزش‌هایی را که اتحادیه اروپا بر روی آن بنا شده است، لگد مال کرده است.

حامی آکسوی تاکید کرد: یونان با این رفتار‌ها پیمان حقوق‌بشر اروپا، معاهده حقوق پناهجویان، معاهده حقوق سیاسی و مدنی سازمان ملل و معاهده منع شکنجه سازمان ملل را نقض کرده است.

وی افزود: این اقدامات یونان نشان داد که اهمیتی به موازین حقوق بین‌الملل، حقوق‌بشر و ارزش‌های اروپا که همواره از آن سخن می‌گوید: هیچ اهمیتی نمی‌دهد.

یونان یک ماه پیش اعلام کرد تقاضای پناهندگی را به مدت یک ماه تعلیق می‌کند که این اقدام مغایر با قوانین اتحادیه اروپا و کنوانسیون ژنو است و آتن متهم به نقض قوانین شده است. از سوی دیگر آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرده است این تصمیم یونان هیچ مبنای قانونی ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟