ترکیه پروژه بازسازی خانقاه مولانا را کلید زد

  • انتشار: ۵ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 10999

کشور ترکیه بیش از ده میلیون دالر امریکایی را برای ساخت خانقا وشهرک مولانا جلال الدین محمد بلخی در ولسوالی بلخ این ولایت اختصاص داده است و کار ساخت و اعمار این شهرک و خانقا در ولسوالی بلخ این ولایت آغاز گردید است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از کلید، دراین برنامه که عطا محمد نور سرپرست مقام ولایت بلخ حضور داشت میگوید: ساخت این شهرک و خانقا بیشتر توجه سیاحین وتوریست ها را به خود جلب خواهد کرد و وضعیت اقتصادی مردم این ولسوالی نیز بهبود می یابد.

ذبیح الله اختری رییس سکتوری و تخنیکی مقام ولایت بلخ بیان کرد که بر علاوه ی خانقای مولانا، یک شهرک نیز به مساحت ۳۱ جریب زمین به کمک مالی کشور ترکیه برای خانواده هایی که منازل رهایشی شان در اثر ترمیم این خانقا ازبین رفته است با تمام امکانات ساخته میشود.

کمال قادر قره دوغان، هماهنگ کننده دفتر هماهنگی کمک های کشور ترکیه برای افغانستان که در این برنامه به بلخ آمده بود بیان داشت که بلخ مکان های خوبی برای سیاحت دارد و باساخت این خانقا، حضور مردم در شهر مزارشریف از داخل و خارج کشور بیشتر خواهد شد.

مسؤولان در ریاست اطلاعات وفرهنگ بلخ میگویند که بیش از ده ها بنا و اثر تاریخی در این ولسوالی وجود دارد که در جریان چند سال اخیر بیشتر این بناها به همکاری کشور های کمک کننده ترمیم و اعمار شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟