ترکیه سفیر یونان را احضار کرد

  • انتشار: ۲۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 81133

وزارت خارجه ترکیه روز چهارشنبه سفیر یونان در آنکارا را احضار و مراتب اعتراض دولت ترکیه درباره «نقض حریم آب های منطقه ای» و نیز استقرار یگان های یونانی در مرزها را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش فرانس۲۴ ، یک منبع ترکیه ای که خواست نامش فاش نشود خبر احضار «مایکل خریستوس دیامیسیس» به وزارت خارجه ترکیه را داد.

به گفته وی، وزارت خارجه ترکیه از سفیر یونان خواسته است تا کشورش، «به نقض حریم آب های منطقه ای پایان دهد» و به یونان درباره یگان های منتشر شده در مرزها هشدار داد.

منبع ترکیه افزود: مسئولان ترک از یونان خواسته اند به زندانی کردن روزنامه نگاران در حال پوشش وضعیت پناهجویان در دو جزیره «رودس» و «لسبوس» پایان دهد.

“رجب طیب اردوغان” رییس جمهوری ترکیه، مواضع یونان در قبال پناهجویانی که از ترکیه قصد ورود به آن کشور را دارند، نشانه بربریت خوانده است.

وی روز چهارشنبه در نشست پارلمانی نمایندگان حزب عدالت و توسعه گفت: گشودن آتش، پرتاب گازهای اشک آور و آب داغ به پناهجویانی که تنها هدفشان فراهم آوردن یک زندگی بهتر برای فرزندانشان است،  غیرانسانی و نشانه بربریت است.

اردوغان خطاب به کشورهای اروپایی تاکید کرد: تا زمان گشوده شدن سرفصلهای تردد آزاد در اروپا، به روز شدن اتحاد گمرکی ترکیه و اتحادیه اروپا، کمک های مالی و دیگر موارد مورد درخواست ما، آنکارا در مورد مرزهای خود با اروپا وضعیت فعلی را حفظ خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟