ترکیه از اعزام نیروی بین المللی برای حمایت از قدس خبر داد

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 42671

وزیر خارجه ترکیه ضمن تعهد برای مجازات اسرائیل به خاطر جنایاتش در حق فلسطینی‌ها، اعلام کرد که کشورش با همکاری گروهی از کشورها نیروی بین‌المللی‌ برای حمایت از فلسطینیان و قدس اعزام خواهد کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه مطبوعاتی خاطرنشان کرد: اگر اسرائیل در قبال اقدامات تروریستی خود حساب پس ندهد به این اقدامات خود سرعت بیشتری خواهد داد و ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین پرونده مربوط به اقدامات اسرائیل را به دادگاه کیفری بین‌المللی منتقل کرد که ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

چاووش‌اوغلو همچنین تصریح کرد: ماهیت و چگونگی تحریم‌ها علیه کشورهایی که ماهیت عربی قدس را نقض و سفارتشان را به این شهر منتقل می‌کنند را بررسی کردیم از این پس اعمال تحریم و اتخاذ تدابیری وجود دارد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه تاکید کرد: برای نخستین بار جهان اسلام یک تصمیم واحد گرفته و نیروی بین‌المللی‌ای برای حمایت از شهروندان فلسطینی و قدس اعزام خواهد کرد.

وی همچنین اظهار داشت: با همکاری شورای امنیت و جامعه جهانی این کار را انجام خواهیم داد، چرا که این موضوع تنها مشکل مسلمانان نیست، بلکه به پیروان سه دین آسمانی مربوط می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟