تروریست ها گلوی سه جنرال را در حمله به شفاخانه نظامی کابل با چاقو بریدند

  • انتشار: ۲۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19644

عسکر یار، یکی از جنرالان برجسته‌ی وزارت امور داخله که از یک ماه بدینسو در شفاخانه‌ی سردار محمد داوود بستری بود، در حمله‌ی مهاجمان بر این شفاخانه کشته شده است.

طلوع نیوز به نقل از منابع خود گزارش داده است که مهاجمان گلوهای جنرال عسکریار و دو جنرال دیگر وزارت دفاع ملی را با چاقو بریده‌اند.

فرزندان جنرال داوود عسکر یار که از حمله‌ی مهاجمان انتحاری در این شفاخانه زنده مانده‌اند، گفته‌اند مردی که برای نخستین بار در منزل چهارم شفاخانه به سوی کارمندان و بیماران گلوله‌باری کرد، پزشک بود و بیماران را بررسی صحی می‌کرد.

جنرال عسکریار مدت ۴۲ سال در پست‌های فرماندهی‌های قطعه‌ی منتظره‌ و کندک مرزی هرات، مدیریت قوانین، ریاست اطفاییه فرماندهی پولیس نیمروز، فرمانده اکادمی پولیس و نیز رییس بخش اکمالات وزارت امور داخله کار کرده است.

محمد نسیم عسکریار، فرزند جنرال داوود عسکر یار، گفت: «یک نفر با لباس پلنگی که چپن سفید رویش پوشیده بود و سلاح در گردنش بود، به طرف ما آمد. دروازه یک اتاق که باز شد به سوی مریضان فیر کرد.»

مزمل عسکریار، فرزند عسکریار گفت: «یک آدم قوی آمد، فیر کرد طرف ما یک دخترک هشت یا نه ساله بود کشته شد.»

مزمل که آسیب روانی دیده است و هنوز هم به سختی رویداد حمله بر شفاخانه را قصه می‌کند می‌گوید که دیدن زخمیان و جسدهای افراد از برابر دیدگانش دور نمی‌شوند.

وی گفت: «ما را بردند در یک اتاق خون بود زخمیان بودند و مرده‌ها بودند از زیر تذکره خون می‌ریخت بسیار وضع بد بود.»

نجات یافته‌گان از این حملۀ خونین در شفاخانۀ سردار محمد داوود می‌گویند که مهاجمان انتحاری از کشتن مردم در این شفاخانه به کسانی گزارش می‌دادند.

محمد نسیم، گفت: «در تیلفون یا در مخابره گپ می‌زدند، به پشتو می‌گفتند که سه نفر را مردار کردیم یا چهار نفر را مردار کردیم.»

عبدالفتاح که برادر و برادر‌زاده‌اش در این رویداد جان باخته‌اند می‌گوید که جسد برادر زاده‌اش را یک روز پس از این رویداد پیدا کردند، مهاجمان وی را با پنج تن دیگر در آسانسور با بمب دستی کشته بودند.

وی گفت: «این‌ها مسلمان نیستند، آدم نیستند، وحشی هستند به هیچ کسی رحم نکردند.»

در همین حال وزارت دفاع ملی کسانی را در داخل شفاخانه‌ی سردار محمد داوود به همکاری با مهاجمان انتحاری متهم می‌سازند و سازماندهی این حمله را در یکی از کشورهای همسایه می‌گویند.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، گفته است: «تروریستان این حمله را در یکی از کشورهای همسایه سازماندهی کرده بودند».

در همین حال هیأت تحقیق مجلس سنا که برای بررسی چگونگی حمله بر شفاخانه‌ی ۴۰۰ بستر مؤظف شده بودند می‌گویند که مسئولان این شفاخانه با هیأت مجلس سنا همکاری نکرده‌اند.

حمله بر شفاخانه‌ی چهارصد بستر در کابل از پیچیده‌ترین حملات هراس‌افگنانه در افغانستان گفته می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟