تروریست ها حتی به درختان دره میرزاولنگ رحم نکردند

  • انتشار: ۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32445

باشندگان روستای میرزا اولنگ ولسوالی صیاد و نمایندگان مردم در شورای ولایتی سرپل می گویند گروه طالبان مسلح، بخاطر انتقام گیری خانه های مردم این روستا را آتش زده، درختان دره میرزااولنگ را قطع نموده و به فروش رسانده اند. به گفته آنان پس از ۳ روز غارتگری توسط طالبان مسلح، این دره به مخروبه مبدل شده است.

آنان می گویند گروه طالبان حتی شب هنگام اموال خانه های مردم را با موترهای باربری به دیگر روستاها انتقال داده و فروخته اند.

اسدالله خرم عضو شورای ولایتی سرپل می گوید طالبان هراس دارند که مبادا باشندگان میرزا اولنگ دوباره به محل زیست شان بازگردند و مانع تطبیق برنامه های این گروه شوند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل نیز تأیید می کند که طالبان مسلح طی ۳ روز اخیر خانه های مردم در میرزاولنگ را به آتش کشیده اند.

یک فرمانده محلی طالبان نیز به آتش کشیده شدن شماری از خانه ها در منطقه میرزاولنگ را تأیید کرده اما می گوید جلو آن را گرفته اند.

دره میرزا اولنگ دارای ۱۰ روستای کوچک و بزرگ است که در جنوب ولسوالی صیاد موقعیت دارد. در این دره نزدیک به ۵۰۰ خانواده زندگی داشتند که در ماه اسد سال جاری پس از حملات گسترده طالبان، تمامی اهالی آن بیجا شده و این دره به یک منطقه خالی از سکنه مبدل شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟