ترفندهای کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندرویدی

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 96341

گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت این روزها به یکی از نیازهای اساسی بشر تبدیل شده است؛ و اکثرا برای انجام کارهای روزانه، شخصی، سرگرمی و حتی امور اداری نیاز به اینترنت داریم.

ترفندهای کاهش مصرف اینترنت
ترفندهای کاهش مصرف اینترنت

از سوی دیگر مصرف اینترنت با بسته هایی با حجم ناکافی و قیمت گزاف انسان را به فکر محدود کردن مصرف نت کرده و بر آن می دارد که با استفاده از روش ها و ترفندهایی موجب کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندرویدی و آیفون شویم.

کاهش مصرف اینترنت در دستگاههای اندرویدی

اگر شما هم گمان می کنید که نیاز به یادگیری ترفندهایی برای کاهش مصرف اینترنت خود دارید، دستور العمل های زیر را به کار ببرید. مطمئن باشید تا میزان زیادی می توانید مصرف نت خود را کاهش دهید:

۱ـ مصرف اینترنت گوشی خود را محدود کنید:

در گوشی های اندرویدی شما می توانید یکسری محدودیت ها در استفاده و حتی آلارمی برای استفاده بیش از مقدار مجاز مصرف دیتای گوشی خود تنظیم کنید.

برای این کار می توانید به settings گوشی خود رفته و در زیر گزینه Wireless & Networks روی Data Usage یا Mobile Data کلیک کنید.

در گوشی های سامسونگ گلگسی پس از رفتن به settings می بایست به قسمت Connections رفته و Data Usage را باز کنید.

در این قسمت، فهرستی مشاهده خواهید کرد که در آن میزان استفاده هر اپلیکیشن از داده های همراه گوشی در بازه زمانی یک ماه را نشان می دهد.

برای تعیین محدودیت پس از اینکه settings را باز کیدید به ادرس Data ausage«Billing Cycle» Data Limit and billing cycle بروید.

در این قسمت می توانید حداکثر مقداری که مایل هستید در یک ماه از داده همراه گوشی استفاده کنید را مشخص کنید.

همچنین شما با انتخاب گزینه Auto – Disconnect From network این قابلیت را برای گوشی خود ایجاد کنید که در صورتی که از مقدار مصرف تعیین شده در یک ماه تجاوز کرد، اینترنت گوشی به صورت اتوماتیک قطع شود.

۲ـ آپدیت اپلیکیشن ها را با استفاده از Wi – Fi انجام دهید:

یکی از موثرترین روش ها برای کاهش مصرف اینترنت دیتا در اندروید محدود کردن آپدیت اپلیکیشن ها است.

برای ایجاد این محدودیت، پلی استور را باز کرده و مسیر Menu » settings » Auto – update apps را طی کنید.

اطمینان حاصل کنید که حتما گزینه Auto – update apps over WiFi only را انتخاب کرده باشید.

انتخاب گزینه Do not auto – update apps توصیه نمی شود برای اینکه در این حالت مجبور خواهید بود که آپدیت ها را به صورت دستی انجام دهید.

ترفندهای کاهش مصرف اینترنت
ترفندهای کاهش مصرف اینترنت

۳ـ داده پس زمینه را محدود کنید:

در گوشی اندروید خود باید مسیر Settings » Data Usage رفته و در این قسمت میزان مصرف داده هر اپلیکیشن را مشاهده کنید.

با کلیک روی هر اپلیکیشن می توانید مقدار مصرف در حالت پیش زمینه و پس زمینه را مشاهده کنید.

مصرف داده پیش زمینه زمانی اتفاق می افتد که اپلیکیشن را باز کرده و در حال استفاده از آن باشید اما داده پس زمینه زمانی مصرف می شود که برنامه بسته است و در پس زمینه گوشی اجرا می شود.

اگر می بینید که میزان مصرف داده برای یک اپلیکیشن بسیار بالا است، می توانید روی گزینه restrict app backgrund data کلیک کرده و آن رو روشن کنید.

۴ـ اپلیکیشن maps گوشی خود را در حالت آفلاین استفاده کنید:

اپلیکیشن های مسیریابی میزان مصرف اینترنت بالایی دارند. اگر به طور مکرر از نقشه های این اپلیکیشن استفاده می کنید، توصیه می شود که این نقشه ها را دانلود کرده و در حالت آفلاین از آنها استفاده کنید.

اگر گوشی اندرویدی دارید کافی است اپلیکیشن گوگل مپ را باز کرده و نقشه مکانی را که می خواهید با زدن روی More info انتخاب و دانلود کنید.

۵ـ مصرف داده اینترنت در مرورگر کروم را کمتر کنید:

گوگل کروم یکی از بهترین مرورگرهایی است که می تواند به میان قابل توجهی باعث کاهش مصرف اینترنت دیتا شود.

اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید، روی علامت سه نقطه در گوشه بالا سمت راست زده، Settings را انتخاب کرده و گزینه Data Saver را فعال کنید.

حال این مرورگر به طور اتوماتیک قبل از دانلود صفحات، آن را متراکم می کند. همچنین می توانید از مرورگر Opera Mini استفاده کنید که به گونه ای طراحی شده است که صفحات را متراکم کرده و باعث کاهش مصرف اینترنت دیتا می شود.

با فعالسازی ویژگی Data Saver کروم، مرورگر کروم صفحات مخرب و بدافزار ها را شناسایی کرده و از سیستم شما حفاظت می کند.

شما می توانید در تنظیمات مرور گر کروم میزان داده صرفه جویی شده را مشاهد کنید.

ترفندهای کاهش مصرف اینترنت
ترفندهای کاهش مصرف اینترنت

۶ـ در استفاده از اپلیکیشن های گوشی خود دقت کنید.

برخی از اپلیکیشن های گوشی، داده اینترنت گوشی را به میازان بالایی مصرف می کنندف ممکن متوجه نباشید که اپلیکیشن گوگل فوتوز هر بار که روی آن می زنید عکس های شما در پس زمینه همگام سازی می کند.

اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام نیز اینترنت بسیاری مصرف می کنند.

سعی کنید در این اپلیکیشن ها از تماشای ویدیو و فایل های Gif خودداری کنید.

همچنین تلاش کنید تا از اپلیکیشن های جایگزین استفاده کنید که همان کارایی را داشته اما مصرف اینترنت کمتری دارند.

برای مثال اپلیکیشن فیسبوک لایت، برنامه جایگزین فیسوبک است که عملکردی مشابه آن داشته اما مصرف باتری و اینترنت گوشی را کاهش می دهد.

اپلیکیشن Tweetcaster نیز جایگزین برنامه توییتر است.

استفاده از سرویس های بخش Stream را محدود کنید:

بخش ویدیو و موسیقی و همین طور عکس های با کیفیت، داده اینترنت گوشی را به مقدار زیادی مصرف می کنند.

سعی کنید وقتی در حال استفاده از اینترنت گوشی هستید، از این برنامه ها استفاده نکنید بهتر است ویدیوها و موسیقی های مورد نظر خود را هنگامی که به وای فای متصل هستید دانلود کرده و در گوشی خود ذخیره کنید.

هنگامی که از پخش آنلاین موسیقی روی گوشی خود استفاده می کنید و به وای فای دسترسی ندارید بهتر است کیفیت پخش موسیقی را پایین انتخاب کرده تا اینترنت کمتری مصرف شود.

به عنوان مثال یوتیوب مصرفت اینترنت بالایی دارد پس اطمینان حاصل کنید ه در هنگام مشاهده فیلم در یوتیوب، رزولوشن پایین ویدیو را انتخاب کنید.

اپلیکشن هایی نظیر اپل موزیک برای اندروید، گوگل پلی موزیک برای اندروید و همچنین اسپاتیفای به کاربر اجازه می دهند که یک لیست آفلاین برای خود ایجاد کنند اما برای ذخیره سازی آنها نیاز به مقداری حافظه در گوشی دارید.