تردید نخست وزیر کانادا به کارآمدی ائتلاف علیه داعش

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 8955

نخست وزیر کانادا اعلام کرد حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا اهداف مورد نظر خود در سوریه و آمریکا را محقق نساخته است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مهر، «استیون هارپر» در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مداخله بین المللی تا حدودی پیشروی داعش را به ویژه در شمال عراق و تا حدودی در دیگر مناطق عراق و سوریه متوقف کرد ولی اهداف مورد نظر ما را محقق نساخت، از این رو ما نیاز به استراتژی طولانی مدت و دائمی برای حمایت از کشور خود داریم و ما باید در این زمینه با شرکای بین المللی خود همکاری کنیم.

گفتنی است حدود ۷۰ نیروی ویژه کانادایی در کنار پیشمرگه های کرد در شمال عراق فعالیت می کنند و همچنین شش بمب افکن این کشور مواضع گروهک داعش در عراق و سوریه را بمباران می کند.

نتایج نظرسنجی ها در کانادا نشان می دهد که حزب حاکم محافظه کار که هارپر نیز به آن وابسته است متعهد به خروج نیروهایی کانادایی از ائتلاف بین المللی علیه داعش شده است.

در همین راستا وزیر اطلاع‌ رسانی سوریه چندی پیش با بیان اینکه ائتلاف بین المللی ضد داعش دروغی بزرگ است، تصریح کرد: رویدادهای اخیر به خوبی شکست مفتضحانه این ائتلاف را نشان می دهند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟