ترامپ: چرا ما هنوز در افغانستان هستیم؟

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 26623

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا، روز سه‌شنبه 19 جولای 2017، در دیدار با چهار افسر امریکایی که در افغانستان زمان زیادی را سپری کرده‌اند گفت که وی می‌خواهد بداند که نیروهای امریکایی چرا در جنگ که حدود 17 سال از آن می‌گذرد، در افغانستان حضور دارند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که لباس کابوی پوشیده بود با چند تن از کهنه‌سربازان آمریکایی که در افغانستان خدمت کرده بودند دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار با این سربازان گفت: هنوز نمی‌دانم که چرا با گذشت مدت طولانی آمریکا هنوز در افغانستان به صورت نظامی درگیر است.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: درباره حضورمان در افغانستان هنوز در حال ارزیابی نظرات هستیم.

ترامپ در ادامه گفت: جنگ افغانستان طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا است زیرا سال‌ها است که آمریکا در این کشور در حال جنگ است.

دونالد ترامپ، از چهار افسر نظامی امریکا که در افغانستان خدمت کرده‌اند، دیدگاه‌شان در مورد “گام های آینده ایالات متحده در جنگ افغانستان” پرسید.

ترامپ در این دیدار گفت “می‌خواهیم افکار و دیدگاه این چهار سرباز بزرگ را که زمان زیادی را در افغانستان سپری کرده‌اند بدانیم، چرا که این افراد در میدان جنگ بودند و در باره اوضاع افغانستان بهتر از هرکسی دیگر آگاهی دارند، جنگ افغانستان درازترین جنگ امریکا است، من می‌خواهم بدانم که چرا در این هفده سال در افغانستان هستیم، می‌خواهم بدانم در آنجا چه می‌گذرد و باید براساس مفکوره‌های جدید چه انجام دهیم”.

از آغاز دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تاکنون استراتژی مشخصی امریکا در باره افغانستان واضع نشده است اما انتظار می‌رود به زودی وزیر دفاع امریکا استراتژی ایالات متحده را در باره جنگ افغانستان، به کاخ سفید پیشکش کند.

برخی از کارشناسان معتقدند که عدم آگهی وی از وضعیت در افغانستان باعث شده است تا آمریکا نتواند رویکرد مشخصی را در قبال افغانستان دنبال کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟