ترامپ: می‌خواستم حضور نظامی امریکا در افغانستان را حفظ کنم

  • انتشار: ۸ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 124546

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا گفت که در حالی که قصد خروج از افغانستان را داشت، او قصد داشت پایگاه بزرگ هوایی بگرام را به دلیل نزدیکی آن به تاسیسات هسته‌ای چین تحت کنترول امریکا نگه دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا در مصاحبه با فاکس نیوز، بار دیگر انتقاد کرد که چگونه جانشینش جو بایدن به طولانی‌ترین کمپین نظامی در تاریخ امریکا پایان داد و اطمینان داد که اگر او می‌بود بهتر از بایدن عمل می‌کرد.

ترامپ گفت: من قصد داشتم بگرام را به‌خاطر چین نگه دارم، نه به‌خاطر افغانستان، زیرا فاصله هوایی با تاسیسات هسته‌ای چین از آنجا (بگرام) یک ساعت است. آیا می‌دانید اکنون در بگرام کیست؟ چین. آنها می‌خواهند ‌بگرام را در کنترول خود در بیاورند.
وی افزود که قصد داشت پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، تمام پایگاه‌های دیگر در این کشور را بمباران کند.

ترامپ به‌ویژه از مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروی مسلح امریکا انتقاد کرد که به گفته میلی، رها کردن تسلیحات و تجهیزات نظامی در افغانستان، نسبت به بیرون کردن آنان، ارزان‌تر تمام می‌شود.
ترامپ گفت: من به شما نمی‌گویم که چه پاسخی به او (مارک میلی) دادم، اما نگفتم که او مرد باهوشی است. چه کسی او را دوست دارد- روسیه و چین، زیرا آنها مردی را می‌بینند که قبل از تخلیه امریکایی‌ها و تجهیزات نظامی، سربازان را خارج می‌کند و تعداد زیادی از سربازان و افرادی که نباید از دست بدهیم را از دست می‌دهد.

ترامپ، اشرف غنی، رئیس‌جمهور فراری افغانستان را کلاهبردار خواند که سعی داشت بیش از آنچه که در طیاره جا می‌شود، پول را از افغانستان بیرون کند.
ترامپ گفت: من می‌دانستم که غنی یک کلاهبردار است و این را گفته بود که او (غنی) قبل از هر کس دیگری فرار می‌کند. شنیدم که او آنقدر پول را با خود برده است که در هلیکوپتر و طیاره‌اش جا نمی‌شد و پول زیادی را روی باند فرودگاه جا گذاشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟