ترامپ: مسلمانان برای ورود به آمریکا باید امتحان عقیدتی بدهد

  • انتشار: ۲۶ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 14957

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ضمن ارائه برنامه خود در خصوص مبارزه با تروریسم و «اسلام افراطی» اظهارداشت، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری،مسلمانانی که می خواهند به آمریکا مهاجرت کنند می بایست امتحان عقیدتی بدهند.

به گزارش «سی ان ان» دونالد ترامپ که در اوهایو سخنرانی می‌کرد، گفته است:ما در دوران جنگ سرد، امتحان‌های عقیدتی داشتیم، هرچند چنین چیزی تاکنون به تاخیر افتاده است، اما برای مقابله با تهدیدهایی که اکنون با آنها روبه رو هستیم ما به امتحان‌های تازه احتیاج داریم .

وی تصریح کرده است که دولت دونالد ترامپ فقط به کسانی اجازه می دهد که وارد امریکا بشوند که به ارزش‌های این کشور باور داشته باشند.

نامزد حزب جمهوریخواه در ادامه گفته است، علاوه برکسانی که هوادار گروه‌های تروریستی هستند، می بایست کسانی که دیدگاه خصمانه نسبت به آمریکا و ارزش‌های آن دارند، یا کسانی خواهان اجرای قانون شریعت اسلام به جای قانون اساسی آمریکا هستند، آزمون بدهند.

روزنامه واشینگتن پست می گوید، برنامه اعلام شده دونالد ترامپ برای گرفتن آزمون عقیدتی از مسلمانان،به نوعی شبیه به قانونی که در دوران رونالد ریگان برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی اعمال می شد، است.

وی همچنین تصریح کرده است، در ارتباط با جزئیات موضوع ورود مهاجران مسلمان به آمریکا، وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی را مأمور خواهد کرد تا فهرستی از کشورهایی را که ورود شهروندانشان به ایالات متحده ممنوع خواهد بود، تهیه کنند.

با این حال دونالد ترامپ در سخنرانی روز دوشنبه خود محورهای اصلی «مبارزه با تروریسم اسلامگرایان افراطی» را ترسیم کرد.

نامزد حزب جمهوریخواه در ادامه گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، دولت وی تمرکز خود را بر نابودی گروه حکومت اسلامی، داعش، متمرکز خواهد کرد و با هرکشوری که چنین هدفی را داشته باشد، عملیات مشترک انجام خواهد داد.

وی در ادامه به شدت از سیاست‌های دولت باراک اوباما در مبارزه با گروه داعش انتقاد کرد.

این در حالی است که جو بایدن،‌معاون اول رییس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه به نامزد حزب جمهوریخواه حمله کرده و گفته است:در خصوص امنیت ملی آمریکا نمی توان به دونالد ترامپ اعتماد کرد.

جو بایدن اضافه کرده است: بدون تردید، تاکنون هیچ نامزد یک حزب عمده آمریکا به اندازه دونالد ترامپ بی اطلاع یا نا آماده نبوده است.

معاون اول رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است: آنچه واقعا مرا متعجب می کند این است، او اصلا تمایلی به یادگیری ندارد، حتی زمانی که حقیقت را (با سند و مدرک) به او نشان می دهید، او نمی خواهد آنها را یاد بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟