ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد/ دفتر طالبان در قطر نشست اضطراری برگزار می‌کند

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 68968

پس از آن که «دونالد ترامپ» رییس جمهور امریکا از لغو مذاکرات صلح با طالبان خبر داد، دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز امروز نشست اضطراری برگزار می‌کند.

ترامپ، عصر روز گذشته در چند توییت کوتاه و متوالی نوشت که قرار بوده امروز یک‌شنبه(17 سنبله) با رهبران طالبان در کمپ دیوید دیدار کند؛ اما تصمیم به لغو این اجلاس گرفته است.

او نوشت که پس از حمله روز پنج‌شنبه طالبان در کابل، “فوراً” ملاقات با رهبران ارشد گروه طالبان را فسخ و مذاکرات صلح بین ایالات متحده و طالبان را لغو کرد.

ترامپ افزوده است: «متاسفانه گروه طالبان به خاطر اعمال فشار کاذب، مسئولیت یک حمله در کابل را بر عهده گرفتند که در آن یکی از سربازان بزرگ ما و 11 نفر دیگر کشته شد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه توئیت هایش اضافه کرد: «چه نوع مردمانی افراد بی‌شمار را ظاهرا برای تقویت موضع چانه زنی شان می‌کشند؟ طالبان با انجام حمله اخیر کابل، موضع شان را نه تنها بهتر نکردند بلکه بدتر نمودند.»

ترامپ گفته است: اگر طالبان نمی‌توانند روی برقراری آتش بس در جریان این مذاکرات بسیار مهم صلح توافق کنند و حتی 12 فرد بیگناه را بکشند، پس آنان قدرت مذاکره برای رسیدن به یک توافقنامه معنی دار را نیز ندارند.

با این وجود، برخی منابع می‌گویند که دفتر سیاسی طالبان در قطر قرار است امروز یک‌شنبه (17 سنبله) با برگزاری نشست عاجل و داخلی، تصمیم دونالد مبنی بر لغو مذاکرات صلح میان طالبان و امریکا را مورد بحث قرار می‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟