ترامپ: قبل از خروج نیروهایمان از افغانستان با طالبان توافق کردم

  • انتشار: ۳ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 117300

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در گردهمایی سیاسی خود با هوادارانش در آریزونا مدعی شد قبل از تصمیم گیری درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، برای توافق دو جانبه با گروه طالبان، تلفونی با مقامات این گروه صحبت کرده است.

او اعلام کرد: توافق انجام شده با طالبان این بود که این گروه پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، علیه آمریکا دست به انجام هیچ گونه خشونتی نزنند و در داخل افغانستان فراتر از آنچه که حق طبیعی آنهاست، عمل نکنند. در غیر این صورت، ارتش آمریکا به افغانستان باز می‌گردد و با طالبان سخت‌تر و جدی‌تر از هر کشوری خواهد جنگید. به گفته او مقامات طالبان با این شرایط موافقت کردند.

ترامپ در این گردهمایی با انتقاد از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: بایدن در ماه‌های نخست حضور خود پروژه خط لوله «نورد استریم۲» از روسیه به آلمان را با وجود تحریم‌هایی که در زمان من اعمال شده بود، تصویب کرد در حالی که دستور توقف ساخت خط لوله آمریکایی «کیستون ایکس ال» را داد.

او درباره روابط آمریکا و روسیه در زمان ریاست جمهوری خودش گفت: من با پوتین کنار می‌آمدم و او با نیز با من کنار می‌آمد، اما هیچکس نسبت به روسیه سختگیرتر از من نبود. این خط لوله بزرگترین کاری است که آن‌ها تاکنون انجام دادند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، ترامپ اعلام کرد: آمریکا در حال تبدیل شدن به یک کشور کمونیستی و فراتر از سوسیالیسم است. وقتی مطبوعاتی ندارید که بتوانید با آنها صحبت کنید، نشان از آن است که اداره به سوی سیستم کمونیستی می‌رود. او مدعی شد که از زمان کناره گیری وی از دفتر ریاست جمهوری، رتبه بندی و رقابت بین رسانه‌های این کشور  به طور کلی تقریبا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟