ترامپ: دکمه هسته اي آمريکا از دکمه کوریای شمالي بسيار بزرگتر و قوي تر است

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 35131

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی می گوید که او یک دکمه هسته ای بسیار بزرگ تر و قدرتمندتر از کوریای شمالی در اختیار دارد. پیش از رهبر کوریای شمالی گفته بود دکمه هسته ای همیشه روی میز من است و این یک واقعیت است نه یک تهدید.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا روز سه شنبه به کيم جونگ اون رهبر کوریای شمالي هشدار داد او يک دکمه هسته اي در اختيار دارد که « بسيار بزرگتر و بسيار قدرتمندتر » از آنچه است که رهبر کوریای شمالي دارد.

ترامپ در توييتي نوشت :« کيم جونگ اون رهبر کوریای شمالي اعلام کرد يک دکمه هسته اي روي ميز کار وي در همه اوقات وجود دارد. آيا کسي در رژيم تحليل رفته و گرسنه وي، لطفا به او اطلاع مي دهد که من نيز يک دکمه هسته اي دارم، اما دکمه من بسيار بزرگتر و قدرتمندتر از دکمه وي است و دکمه من کار مي کند ».

این در حالیست که کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی گفت آمریکا هرگز قادر به آغاز جنگ علیه کوریای شمالی نخواهد بود.

اون تاکید کرد: سراسر خاک آمریکا در تیررس تسلیحات هسته ای ما است و دکمه هسته ای همیشه روی میز من است. این یک واقعیت است نه یک تهدید.

به گفته وی آمریکا هرگز قادر به آغاز جنگ علیه کوریای شمالی نخواهد بود و کشورش به توانایی هدف قرار دادن هر نقطه از خاک آمریکا با استفاده از تسلیحات هسته ای خود دست یافته است. کوریای شمالی باید تولید انبوه موشک ها و تسلیحات هسته ای را آغاز کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟