ترامپ در گفتگو با معاون طالبان: شما برای خاک خود می جنگید/ خروج ما از افغانستان به نفع همه است!

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 80171

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از گفتگوی تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با «ملا عبدالغنی برادر»، معاون گروه طالبان خبر داد.

طرفین در این گفتگوی ۳۶ دقیقه ای درباره طبیق توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان گفتگو و رایزنی کرده اند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: ملا برادر به ترامپ گفت اگر آمریکا به توافقات خود عمل کند، در آینده روابط مثبت دو جانبه خواهیم داشت.

برادر افزوده است: شما در خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برای روابط مثبت در آینده با قاطعیت اقدام کنید و به کسی اجازه ندهید که شما را در این جنگ طولانی دخیل نگه دارد. استقلال کشور و ایجاد حکومت دلخواه حق مسلم افغان ها است.

به گفته سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، دونالد ترامپ نیز در این گفتگو به ملابرادر گفته است: خوشحالم که با شما صحبت می‌کنم. شما مردم قوی هستید و کشور بسیار خوبی دارید و من می‌دانم که شما برای خاک خود می‌جنگید. ما ۱۹ سال آنجا بودیم و این مدت طولانی است. حالا خروج نیروهای خارجی از افغانستان به نفع همه است!

ترامپ افزوده است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به زودی با دولت کابل گفتگو می کند تا موانع برابر مذاکرات بین‌الافغانی برداشته شود.

گفتنی است که توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان پس از یک و نیم سال مذاکره، شنبه هفته جاری (۱۰ حوت) توسط نمایندگان دو طرف در دوحه قطر به امضا رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟