ترامپ در مورد جنگ افغانستان از کارمندان دفترش مشورت می گرفت

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 47069

بر اساس کتاب جدید منتشر شده در آمریکا، ترامپ درباره جنگ 27 ساله کشورش در افغانستان از افراد دور و برش که هیچ تخصصی در مورد این کشور ندارند، مشورت گرفته است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، با وجود اینکه ترامپ همواره از زمان کمپین‌های انتخاباتی خود رویکرد باراک اوباما، رییس جمهور پیشین این کشور درباره افغانستان را مورد انتقاد قرار می‌داد اما هنوز آمریکا در افغانستان درگیر جنگ است و او به دنبال مشورت درباره این جنگ از سوی افراد غیرمتخصص است.

در همین راستا یکبار او از مشاور شخصی‌اش درباره جنگ افغانستان مشورت خواست. باب وودوارد نویسنده کتاب “ترس” می‌گوید که ترامپ ممکن است درباره این مساله حتی از افرادی که در طول روز در کنارش هستند، توصیه و مشورت بگیرد.

در همین راستا یکبار وی از جانی مک‌انتی مشاور شخصی 27 ساله‌اش پرسید، آیا وی باید سرباز بیشتری به افغانستان اعزام کند یا خیر؟!

به نوشته این کتاب، او به ترامپ گفت:” به نظر من دراین باره باید با اچ آر(مک مستر)، کسی که کارشناس است، صحبت کنید. ترامپ در جواب گفت: نه، نه، نه، من می‌خواهم بدانم که تو چه نظری داری؟ مشاور شخصی ترامپ اعلام کرد: من همان اندازه می‌دانم که در روزنامه‌ها می خوانم. دوباره ترامپ اصرار کرد: نه، من می خواهم بدانم که تو چه نظری داری؟”

همزمان با تحقیقات اداره امنیت ملی  آمریکا درباره جرایم مالی، مک‌انتی در اوایل سال 2018 برکنار شد.

بنا به نوشته نویسنده این کتاب، ترامپ و مشاورانش در انظار عمومی اعتراف نمی‌کنند که شرایط در افغانستان تا چه حد بد پیش می‌رود. علی‌رغم تمام شواهد، دولت دونالد ترامپ این ایده را که جنگ افغانستان به “جنگ ابدی آمریکا” تبدیل شده است، رد می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟