ترامپ: در افغانستان تنها آمریکا علیه تروریزم مبارزه می‌کند

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 68614

«دونالد ترامپ» رییس جمهور ایالات متحده طی سخنانی اظهار داشت که کشورهای دیگر تلاش‌های کمتری علیه تروریست‌ها در افغانستان انجام می‌دهند؛ تنها ایالات متحده علیه تروریزم مبارزه می‌کند.

ترامپ روز گذشته در جمع خبرنگاران در کاخ سفید، در پاسخ به سؤالی مبنی بر تغییر مجدد دولت اسلامی در افغانستان گفت: «در یک مقطع مشخص روسیه، افغانستان، ایران، عراق و ترکیه باید در مقابل نبردهای خود بجنگند. ما خلافت(داعش) را صد درصد از بین بردیم، اما در یک مقطع زمانی مشخص، همه این کشورها مجبورند با آن‌ها بجنگند، آیا ما می‌خواهیم ۱۹ سال دیگر در آن‌جا(افغانستان) بمانیم؟ من فکر نمی‌کنم!

ترامپ گفت که ایالات‌متحده علی‌رغم این‌که ۷۰۰۰ مایل دورتر است، با تروریست‌ها در افغانستان می جنگد، در حالی که هند و پاکستان حتی با وجود کنار هم بودن، این کار را انجام نمی‌دادند.

وی افزود که که آمریکا در زمان حکومت وی داعش را از بین برده است؛ ما در مورد داعش زیاد نشنیده بودیم. ما خلافت را صد درصد گرفتیم. زمانی که ما ۹۸ درصد آن را در دست داشتیم، من گفتم درست است، بگذارید باقی این کشورها ادامه دهند و ما بهتر است حالا به خانه برگردیم. همه نگران شدند. گفتند که تا صد درصد پیش برو. آن‌ها گفتند که این کار یک سال را در بر می‌گیرد، اما برای ما یک ماه وقت را گرفت و آن‌ها ناپدید شدند.

رییس‌جمهور امریکا با بیان اینکه داعش از بین رفته است، گفت که ایالات متحده هزاران مبارز داعش را در دست داشت و اروپا مجبور است آن‌ها را تحویل بگیرد، و اگر آن‌ها را نگیرد، او چاره‌ای نخواهد داشت تا آن‌ها را به کشورهایی که از آن‌جا آمده‌اند(آلمان و فرانسه) آزاد کند.

این درحالی است که برخی کشورهای منطقه و مقامات محلی افغان با اشاره به پرواز بالگردهای ناشناس در آسمان افغانستان در حمایت از داعش، انتقال سرکرده‌های این گروه و همچنین حمایت تدارکاتی و تسلیحاتی، امریکا را به حمایت از این گروه تروریستی متهم کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟