ترامپ: داعش باید نابود شود

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17227

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در اولین بازدید خود از موسسات دولتی آمریکا روز شنبه به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رفت و در جمع کارکنان این سازمان گفت که ما چیزی به پلیدی داعش ندیدیم، باید جنگ با این گروه تروریستی در اولویت قرار گیرد و تروریسم اسلامی تندرو باید نابود شود.

ترامپ در این دیدار گفت آمریکا چاره ای جز نابودی تروریسم ندارد و افزود: «ما چیزی به پلیدی داعش ندیده‌ایم».

ترامپ در این دیدار سعی کرد تا از تنش‌ها با سازمان سیا کم کند، و به افسران این سازمان گفت آنها از حمایت او برخوردارند. ترامپ پیشتر از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در ارتباط با تحقیقات پیرامون حمله سایبری روسیه در جریان انتخابات انتقاد کرده بود.

در این دیدار ترامپ هیچ اشاره ای به روسیه نکرد، و به جنگ با تروریسم و مبارزه با داعش پرداخت، و از افسران سیا تقدیر کرد.

ترامپ خطاب به ۱۰۰ نفر از ماموران سیا گفت: «کمتر کسانی پیدا می شوند که بتوانند کاری را که شما انجام داده‌اید به عهده بگیرند و من به شما می گویم که کاملا از شما حمایت خواهم کرد».

او گفت که رسانه‌ها میان او و سازمان سیا تنش ایجاد کرده اند. «من در حال جنگ با رسانه‌ها هستم. آنها از متقلب ترین افراد روی زمین هستند. آنها کاری کرده اند که بنظر برسد من با ماموران امنیتی اختلاف دارم».

ترامپ قرار بود در این دیدار رییس جدید سیا، مایک پومپیو را معرفی کند، اما هنوز پومپیو رای اعتماد سنا را بدست نیاورده است. سنا قرار است روز دوشنبه به این موضوع رسیدگی کند.

رئیس جمهور جدید آمریکا قول داد که باردیگر از سازمان سیا بازدید کند، و گفت که جنگ با شبه نظامیان داعش در اولویت این سازمان قرار دارد و «تروریسم اسلامی تندرو» باید نابود شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟