ترامپ خواهان برکناری جان نیکلسون است

  • انتشار: ۱۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28074
دونالد ترامپ

مقامات آمریکایی گفتند تردیدهای دونالد ترامپ درباره جنگ افغانستان تدوین یک راهبرد در قبال جنوب آسیا را با تاخیر مواجه کرده و رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد داده است تا فرمانده نظامی این کشور در افغانستان برکنار شود.

به گزارش رویترز، ترامپ 19 جولای در جلسه ای در کاخ سفید از مشاوران ارشد امنیت ملی خواسته بود تا اطلاعاتی درباره اینکه چرا پس از 16 سال مبارزه با طالبان چشم اندازی از پیروزی بر این گروه وجود ندارد، جمع آوری کنند.

این جلسه زمانی متشنج شد که ترامپ گفت جیمز ماتیس وزیر دفاع و جوزف دانفورد فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا باید اخراج «جان نیکولسون» فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان را به دلیل پیروز نشدن در جنگ مد نظر قرار دهند.

به گفته مقاماتی که نخواستند نامشان فاش شود، ترامپ گفت: ما پیروز نشده ایم.

علاوه بر این، زمانی که جلسه تمام شد استیو بنون استراتژیست ارشد ترامپ درگیر بحثی توام با «فریاد زدن» با هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید شد. اختلاف آنها بر سر مسیر سیاست آمریکا در افغانستان بود.

برخی مقامات از این «متحیر» بودند که ترامپ می گفت ارتش اجازه می دهد ایالات متحده جنگ را ببازد.

مقام ها آمریکایی می گویند که ماتیس، مک مستر و سایر مشاوران ارشد قصد دارند پاسخ هایی به ترامپ بدهند تا وی را برای تایید یک راهبرد در جنوب آسیا متقاعد کنند.

قرار است مشاوران ارشد امروز (پنجشنبه) جلسه دیگری تشکیل دهند.

اوایل سال جاری میلادی ترامپ به ماتیس اختیار داده بود تا هر تعداد نیرو که مناسب می داند به افغانستان اعزام کند.

ماتیس در نظر دارد چهار هزار نیرو به هشت هزار و چهارصد نیرویی که در افغانستان هستند، اضافه کند اما در چنین شرایطی تردیدهایی در این باره وجود دارد.

به نوشته رویترز، ترامپ مدت هاست که نسبت به حضور طولانی مدت آمریکا در جنگ های خارجی تردید دارد و علاقه اندکی به اعزام نیروی نظامی بدون داشتن برنامه ای دارد.

بعضی مقامات می گویند که ترامپ استدلال کرده است که آمریکا در ازای کمک به دولت افغانستان باید خواهان سهمی از ثروت یک تریلیون دالری معادن افغانستان شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟