ترامپ تهدید به افشاگری کرد!

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 115429

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با درخواست بررسی مجدد نام رای دهندگان در ایالت جورجیا بار دیگر مدعی پیروز در انتخابات شد و اعلام کرد آرای ایالت جورجیا به نفع او بوده، اما جو بایدن با تقلب شرایط را به نفع خود تغییر داده است. 

بر اساس گزارش نیوزویک، جورجیا یکی از مناطقی است که از زمان برگزاری انتخابات، دونالد ترامپ مدعی بوده او پیروز انتخابات در این ایالت است. رئیس جمهور پیشین آمریکا تا به امروز هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده، ولی تاکید دارد به زودی اطلاعاتی از افرادی که موجب تقلب گسترده در روند انتخابات اخیر شده‌اند را فاش می‌کند. 

ترامپ روز گذشته با انتقاد از رویکرد مسئولان محلی در جورجیا در مورد شمارش آرای منسوخ گفت: اگر آرای باطله را در نظر نگیریم من پیروز انتخابات در این ایالت هستم. 

در مقابل، مقامات جورجیا می‌گویند هیچ اختلافی بین آمار واقعی رای دهندگان با آمار منتشر شده وجود ندارد و ترامپ برای اثبات ادعاهای خود باید مدارک کافی ارائه کند. 

دونالد ترامپ می‌گوید بیش از ۱۸ هزار رای مخدوش در ایالت جورجیا به ثبت رسیده است که بیشتر آن‌ها افرادی هستند که پیشتر فوت شده اند. مقامات محلی این ادعاها را به کلی رد می‌کنند و معتقدند رئیس جمهور پیشین آمریکا هیچ مدرکی برای اثبات این گفته خود ندارد. 

جورجیا یکی از مناطقی بود که به پیروزی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ کمک فراوانی کرد. چهار سال پس از آن و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن توانست پیروز این ایالت باشد؛ امری که موجب شد ترامپ بارها ادعا کند مقامات این منطقه با همدستی بایدن دست به تقلب گسترده زده اند. 

ترامپ در مصاحبه با رسانه‌های مختلف بارها اعلام کرده شکست در انتخابات ریاست جمهوری را به هیچ وجه نمی‌پذیرد و تمام تلاش خود را می‌کند تا تقلب در این رای گیری را ثابت کند. وی همچنین در هفته‌های اخیر گفته برای دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شود و خود را پیروز قطعی این دوره می‌داند. 

ادعاهای ترامپ درباره پیروزی در ایالت جورجیا در حالی مطرح می‌شود که مقامات محلی این ایالت جمهوری خواه هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟