ترامپ تاریخ اختراع طیاره را دو قرن زودتر اعلام کرد!

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 65458
سخنرانی ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز گذشته به مناسبت سالروز استقلال این کشور از انگلیس، اشتباهات فاحشی داشت و ارتش آمریکا را برای تسخیر میدان هوایی در دوران جنگ انقلابی در اواخر دهه ۱۷۰۰ میلادی مورد ستایش قرار داد، این در حالیست که اولین طیاره جهان در دهه 1900 میلادی به پرواز درآمد!

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی یک ساعته خود در بنای یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی به مناسبت روز استقلال این کشور با عنوان «سلام به آمریکا»، مرتکب اشتباهات تاریخی بسیار فاحشی شد.

ترامپ در این سخنرانی در حالی که تلاش می‌کرد از لحن معمول خود فاصله بگیرد، به تاریخ استقلال آمریکا و دستاورد‌های این کشور در زمینه‌های مختلف پرداخت. او با لحنی بیشتر حماسی گفت: در ژوئن سال ۱۷۷۵ کنگره قاره‌ای یک ارتش متحد متشکل از نیرو‌های انقلابی مستقر در اطراف بوستون و نیویورک ایجاد کرد. ارتش ما آسمان را تحت کنترل خود درآورد، باور‌ها را درهم فروریخت، میدان های هوایی را به تسخیر درآورد، هر کاری را که باید، انجام داد، و در دژ مک هنری و در زیر آتش چشمگیر موشک ها، به چیزی جز پیروزی دست نیافت.

روزنامه گاردین  در این‌باره نوشت شنوندگان سخنرانی ترامپ به سرعت متوجه شدند که هیچ سفر هوایی تا اوایل دهه ۱۹۰۰ در آمریکا صورت نگرفت. برادران رایت، که ترامپ پیشتر در سخنرانی خود مورد ستایش قرار داد، اولین هواپیمای دنیا را در سال ۱۹۰۳ به پرواز درآوردند، در حالی که استقلال آمریکا در سال ۱۷۷۶ میلادی صورت گرفت.

گاردین در ادامه یادآور شد این تنها اشتباه تاریخی در طول سخنرانی روز استقلال رئیس جمهور آمریکا نبود. به نوشته گاردین، ترامپ در حالی نبرد مک هنری را مربوط به جریان استقلال آمریکا دانست که این نبرد درست چندین دهه پس از جنگ انقلابی آمریکا و در جریان جنگ سال ۱۸۱۲ به وقوع پیوست. همچنین در حالی ترامپ حرف از موشک باران در جریان جنگ استقلال آمریکا زد که اولین موشک نیز در جریان جنگ جهانی اول، از سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ مورد استفاده قرار گرفت.

شایان ذکر است، همزمان با سالروز استقلال آمریکا در جریان درگیری بین طرفداران و مخالفان ترامپ، پرچم این کشور آتش زده شد. گروهی از مخالفان ترامپ با ایجاد حلقه، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعار‌هایی ضد وی سر دادند. پلیس آمریکا سه نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد. تظاهرکنندگان همچنین شعار‌هایی ضد جنگ سر دادند. مراسم رژه نیروی هوایی آمریکا نیز به درخواست رئیس‌جمهور این کشور علی‌رغم انتقاد‌های گسترده برگزار شد. منتقدان ترامپ از جمله در کنگره آمریکا او را به استفاده از نیرو‌های مسلح در راستای اهداف شخصی متهم کرده بودند.

معترضان به سیاست‌های ترامپ همچنین روز گذشته در روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه) بادکنک «بچه ترامپ» را در واشنگتن به هوا فرستادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟