ترامپ: اگر بخواهم که در جنگ افغانستان پیروز شوم، این کشور از کره زمین محو خواهد شد

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 66993

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور امریکا در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت، امریکا می‌تواند در یک هفته در جنگ افغانستان پیروز شود، اما ده ها میلیون تن کشته خواهند شد.

او در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت که ترجیح می‌دهد که با پاکستان همکار شود تا امریکا به جای عملی ویران کننده پیروز این نبرد شود. 

او افزود: اگر ما بخواهیم که در یک نبرد در افغانستان مبارزه کنیم، من می توانستم پیروز این نبرد در یک هفته شوم. من نمی خواهم که ده میلیون ده تن را بکشم. اگر من بخواهم که پیروز نبرد شوم، افغانستان از کرۀ زمین محو خواهد شد و تمام خواهد شد.» 

همچنین ترامپ اظهار داش که امریکا شمار نظامیان خود در افغانستان کاهش داده و به گفته وی کاهش حضور قوای امریکایی در افغانستان هنوز هم ادامه خواهد یافت.

در همین حال نخست وزیر پاکستان نیز گفت که افغانستان بیش از هر وقت دیگر به دست یافتن به صلح نزدیک شده است. وی تاکید کرد در روزهای آینده طالبان را ترغیب خواهد کرد تا به پای مذاکرات صلح با حکومت افغانستان رفته و راه حل سیاسی را دریابند.

عمران خان گفت که خواستار روابط خوب و محکم دوجانبه با امریکا است. او گفت: آنچه را حکومت (کنونی) پاکستان می‌گوید به آن پابند است و هیچ جای شک در آن وجود نخواهد داشت.

گفتنی است ترامپ روز دوشنبه، با نخست وزیر پاکستان در کاخ سفید دیدار کرد و دربارۀ همکاری این کشور در پایان نبرد در افغانستان، بحث و گفتگو کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟