ترامپ اولویت پذیرش مهاجر برای ایالات متحده آمریکا را اعلام کرد

  • انتشار: ۹ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17393

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان بازنگری پذیرش مهاجران در ایالات متحده اعلام کرد برای پذیرش مهاجران، “مسیحیان سوریه” را در اولویت قرار می دهیم.

به گزارش روسیا الیوم، ترامپ در گفتگو با شبکۀ CBN، با اشاره به این که مسیحیان سوریه بیش از دیگران در معرض اقدامات تروریستی هستند، گفت: «تروریست ها سر همه را قطع می کنند، اما سر مسیحی ها را جلوتر از بقیه. فکر می کنم این عادلانه نباشد. بنابراین، ما به مسیحیان کمک خواهیم کرد».

اگر چه ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی بارها وعده داده بود که از مسیحیان خاورمیانه حمایت کند، اما اظهارات جدید او پس از آن مطرح شده است که او با امضای فرمانی ورود مهاجران از برخی کشورهای اسلامی از جمله سوریه را به آمریکا ممنوع کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، گرچه سند نهایی فهرست دقیقی از کشورهای مورد نظر ارائه نمی دهد، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی ، سومالی و یمن در سه ماهه آینده ویزا صادر نخواهد شد لذا از ورود اتباع کشورهای هدف به خاک این کشور ممانعت می شود. ویزای دیپلماتیک از این قاعده مستثنی است.

رئیس جمهوری آمریکا در دستور اجرایی خود از وزارت خارجه می خواهد که تا اعلام بعدی از صدور ویزا برای پناهندگان سوری خودداری کند. این محدودیت تا زمانی ادامه خواهد یافت که او تشخیص دهد توانایی کافی برای ارزیابی آنها وجود دارد.

دستور اجرایی از مقامات وزارت امنیت داخلی و امور خارجه آمریکا و مقام هماهنگ کننده اطلاعات ملی این کشور می خواهد تا فهرستی از کشورهایی ارائه دهند که حاضر به همکاری برای ارائه اطلاعاتی نیستند که برای ارزیابی اتباع خارجی مورد نیاز است.

دولت آمریکا بر این اساس به کشورها 60 روز فرصت خواهد داد که اطلاعات شهروندان خود را در اختیار مقام های مربوطه قرار دهند. در صورت عدم همکاری کشور مبدا، از ورود اتباع آن کشور به خاک آمریکا جلوگیری خواهد شد.

آمریکا سال گذشته 38 هزار و 901 مهاجر مسلمان و 37 هزار و 521 مهاجر مسیحی پذیرش کرده است. 12 هزار و 500 تن از مهاجران به آمریکا سوری بوده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟