ترامپ، عبرتی برای همه

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 104016

ترامپ با رویکرد استراتژی فشار حداکثری بر کشورهای مخالف خود، بخصوص کشورهای اسلامی، و حذف فیزیکی و ترور مجاهدان اسلامی، خواست با کسب محبوبیت بیشتر بین دولت-ملت آمریکا، دور بعد هم رئیس جمهور بماند، اما غافل از این‌که خداوند بر کید شیاطین واقف است و آن را در هم می‌کوبد، چنان شکست سیاسی و حیثیتی خورد که در تاریخ آمریکا کم‌سابقه است. مؤلفه‌های ذیل مؤید بر این مقوله می‌باشند:

۱طغیان کرونا و رکورد شکنی‌های جهانی این بیماری در این کشور؛ که بیانگر ضعف مدیریتی دولت ترامپ می‌باشد.

۲منزوی شدن و شکست در سطح بین‌المللی مبتنی بر عدم حمایت شرکای سیاسی بین‌المللی و اروپایی او در قصه مکانیسم ماشه علیه جمهوری اسلامی ایران.

۳شدت گیری اختلافات داخلی؛ مثلا کشتن یک سیاه پوست، به بدترین وجه، زیر زانوی پولیس این کشور.

۴تقلب گسترده انتخاباتی؛ که خود ترامپ این انتخابات را بدترین انتخابات تاریخ کشورش خواند.

۵موج استعفای کارکنان دولت او در نفس‌های اخیر حکومتش.

۶موضع‌گیری‌های شدید و ایجاد کردن محدودیت‌های شبکه‌های فضای مجازی علیه او همانند توییتر، فیسبوک، انستاگرام و… مبنی بر حذف و تعلیق پست‌ها و اکونت‌های شخصی او، و ده‌های عملکرد سبوعانه و وحشیانه او که باعث درهم شکستن هیمنه پوشالی دولت آمریکا شد؛ تا جایی‌که سپاه پاسداران بصورت رسمی پایگاه نظامی آنها را در عراق، علیرغم تجهیز بودنش بر پدافند‌ هوایی پیشرفته، مورد حمله قرار داد و خسارات مادی و انسانی زیادی را وارد کرد، که این خود یک گونه ضربه حیثیتی را در پی داشت، چون بعد از جنگ جهانی دوم، اولین هدف قرار گرفتن علنی نظامی آمریکایی در جهان بود.

۷هجوم آوردن طرفداران او به دستورش در کنگره این کشور، که یک واکنش و محکومیت جهانی را در پی داشت؛

۸امنیت نداشتن جانی؛ حالا گذشته از مسائل مذکور او بخاطری این‌که بتواند از دام دستگاه قضایی کشورش فرار کند، اعلام کرد که خود و خانواده اش را عفو می‌کند! و البته بعد از سلب قدرت امنیت جانی هم نخواهد داشت؛ همه این‌ها واقعیت‌های شرم آوری بودند که بر پیشانی دولت وقیح این کشور حک شدند.
به امید جهانی عاری از رژیم قلدر، مستکبر و خودکامه آمریکا.

نوت: وقت همه این پیش‌آمدها را می‌نگرم به یاد حرف آن مرد بزرگ الهی می‌افتم که فرمودند: بحول و قوه الهی فشار حداکثری، رو سیاهی حداکثری را به دنبال خواهد داشت. فاعتبروا یا أولی الابصار!

سید محمد امین نوری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟