تدابیر شدید امنیتی پاکستان در مرزهایش با افغانستان

  • انتشار: ۴ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24892

وزیر داخله پاکستان در گفت و گوی تلیفونی با جنرال محمد سعید فرمانده مرزی ارتش و جنرال ندیم احمد فرمانده نیروی مرزی بلوچستان خواهان اجرای تدابیر امنیتی بیشتر در گذرگاه‌های مرزی مشترک با افغانستان شد.

چودهری نثار علی خان وزیر داخله پاکستان گفته است با توجه به عملیات‌های تروریستی در پاراچنار و کویته باید نظارت بیشتری بر مرز افغانستان داشته باشیم تا از آسیب تروریست‌ها در امان بمانیم.

به گزارش رادیو پاکستان،خان تأکید کرد: اقدامات تروریستی عزم مردم پاکستان برای مبارزه با تروریسم را کم نمی‌کند و با تمام قدرت به شبه‌نظامیان پاسخ خواهیم داد.

وزیر داخله پاکستان به نظامیان ارتش و نیروهای مرزی دستور داد هر چه زودتر عاملان جنایات اخیر در پاراچنار و کویته را شناسایی کنند.

روز جمعه انفجار انتحاری در خیابان گلستان شهر کویته مرکز بلوچستان تحت کنترول پاکستان دست کم 13 کشته برجای گذاشت که 7 نفر از قربانیان نیروهای پلیس بودند.

در این عملیات تروریستی 16 نفر زخمی شدند که یکی از آنها کودکی 10 ساله است.

انفجار در بازار تل اده پاراچنار سبب کشته شدن بیش از 45 نفر و زخمی شدن 100 نفر دیگر شد.

در حال حاضر تعداد قربانیان انفجار پاراچنار به 50 تن رسیده است و در تمام شفاخانه‌های این منطقه و پیشاور تا بعد از عید فطر وضعیت فوق العاده اعلام شد.

گروه داعش مسئولیت عملیات‌های تروریستی در روز قدس را پذیرفت و عکس عامل انتحاری انفجار کویته را منتشر کرد.

نیروهای امنیتی پاکستان اعلام کردند تروریست‌های داعش از افغانستان وارد پاکستان شده و انفجارهای پاراچنار و کویته را طراحی کرده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟