تحلیل گاردین از وضعیت حکومت و رهبر جدید طالبان

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 13338

روزنامه گاردین چاپ انگلیس در شماره اخیر خود به بررسی وضعیت حکومت وحدت ملی و طالبان و رهبری جدید این گروه پرداخته است.

این روزنامه نوشت: با تعیین ملا هبت‌الله آخندزاده به عنوان رهبر جدید گروه طالبان، انتظارات مختلفی در گروه‌ها و دسته‌ها تاثیرگذار در این کشور ایجاد شده است.

بر همین اساس دولت از رهبر جدید طالبان انتظار دارد تا درهای مذاکرات صلح را برای آغاز روند گفت‌وگوها باز کند.

اما در داخل بدنه طالبان این انتظار وجود دارد که رهبر جدید این گروه، دسته‌ها و گروه‌های مختلف و پراکنده طالبان را حول یک محور متمرکز کند.

گاردین تصریح می‌کند: دولت افغانستان و شرکای خارجی آن به دنبال نشانه‌ای هستند که ملا هبت‌الله آخندزاده رهبر جدید گروه طالبان برخلاف ملا اختر منصور رهبر سابق این گروه به دنبال پایان جنگ در این کشور باشد.

با این وجود در داخل گروه طالبان افغان پس از اعلام مرگ ملا عمر و تعیین ملا اختر منصور به عنوان رهبر طالبان، در میان این گروه شکاف ایجاد شد و اکنون ملا هبت‌الله آخندزاده رهبر جدید طالبان یک حرکت از هم گسسته را به عهده گرفته است.

روزنامه انگلیسی گاردین در حالی این مطالب را منتشر می‌کند که روزهای گذشته رهبران گروه طالبان با ملا هبت‌الله آخندزاده رهبر جدید این گروه بیعت کردند.

این در حالیست که رهبر جدید گروه طالبان پس از انتخاب به عنوان رهبر این گروه در پیامی اعلام کرده بود که با دولت وارد مذاکرات صلح نخواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟